Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Lämnade in min bil på Tage Rejmes Bil klockan 7 imorse och innan lunch var den färdig. När jag kom och lämnade bilen på morgonen så möttes jag av ett mycket bra bemötande av en trevlig kundmottagare, detta även fast det var Måndag morgon :lol: Vi gick tillsammans igenom vad som skulle göras för service osv så allt blev rätt.
Lite senare under dagen så ringer killen upp mig och säger att han fått svar på vad det är som gör att inte farthållaren vill gå i ibland, det berodde på en pedalbrytare som sitter i bromsservot. Han frågar om jag vill att dom ska åtgärda detta och vad det skulle kosta, han specar upp det vad delen kostar och vad arbetet kostar. Eftersom att det är en så pass enkel sak då den sitter väldigt enkelt till så valde jag att göra det själv istället. Jag frågar om dom hittat något som behöver åtgärdas eller något som inte såg bra ut men bilen är i kanonskick som han sa, inte en punkt att slå ner på eller åtgärda. Sen diskuterade vi lite kring importbilar och han sa att dom mer eller mindre räknar med att det ska vara lite fel på dom osv, jag berättade vilken firma i Tyskland bilen kommer ifrån och att det bara är en ägare samt att bilen är inbytt på samma firma igen som sålde den. Att jag har fått hjälp att kolla upp bilen via Volvos datasystem så att jag vet att milen stämmer. Det märks sa killen, inga som hellst oigentligheter på bilen alls!!

Så mitt betyg är med beröm godkännt!!
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Mmm... visst är det skönt med såna verkstäder och den typen av tekniker på plats! :-)))))

Hittar man en bra verkstad och dessutom en sjysst pålitlig tekniker, blir hela bilägandet ett större nöje!

Och det gör inte heller så ont att betala fakturan när de har ett så bra och trevligt bemötande :lol:

Känns bra av såna här inlägg i forumet... behövs lite ros!
av Dykaren
Nu kommer jag med ännu mer positiv feedback om ovanstående verkstad. När jag bokade servicen så fick jag prisuppgifter enligt nedan först:

16000mila service
5479kr

Omprogrammering till Svenska
500kr

Programmering av tidur
1500kr

Hela notan slutade sen på 8108kr så jag betalade och ringde sen idag upp min "personliga sevicekille". På kvittot står det att programmering av värmaren gick på 1935kr och serviecn gick på 5644kr vilket betyder att jag har betalat 580kr för mycket. Killen hade missat att säga att det tillkom en avgift för nerladdningen av mjukvaran och det kostar 415kr och av någon anledning så hade servicen blivit 165kr dyrare. Då har jag ju ändå betalt nästan 600kr över det överenskomna pris jag hade fått från början. Inga som hellst problem, han bad om ursäkt och frågade om jag hade möjlighet att komma förbi så skulle jag få dom pengarna tillbaks, när det ändå handlar om 600kr så är det ju som satt man faktiskt bryr sig om pengarna. Jag är inte småsnål men rätt ska vara rätt, så snacka om ett bra bemötande från verkstaden, det är ju hur enkelt som hellst att det blir fel på verkstaden på några hundralappar när det är flera inblandade och detta rättade dom till utan snack. Tummen upp!

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]