Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Ford... sneglat på S-MAX om man får för sig att ha en "buss", är ju nästan en volvo..

/L
av sportmomentum
Ja det är ju inte lätt att svara på finns ju ett antal märken. Har nu en Volvo v50, Dodge Durango och En Hyundai Atos. Rätt skilda bilar om man säger så.
En Ford ja, kan tänka mig en Mustang modell Ä isåfall 8)
Användarvisningsbild
av A80TD
Ja, som familje- & bruksbil motsvarande V70:n som jag har nu - någon av stortyskarna. Om jag får spekulera lite optimistiskt nu, så blir nästa bil om några år en beg. Audi A6 Avant 3.0tdi Q. Motivering: Hyfsat stor och stabil kombibil (hade gärna fått vara lite större). 3.0 tdi för att det är en sexa och ganska pigg. Diesel för att jag har långt till jobbet och det blir många mil per år så jag vill ha en snål motor som ändå inte är slö. Quattro för att vi bor lite avigt till och jag är trött på att fastna så snart det har kommit lite mera snö, plus att den går stadigt på vägarna.

Som nöjesbil - där finns det mycket att drömma om. En muskeljänkare från slutet på 60, original. Eller en V12:a , CL eller M8.
av Addekarlsson
Jag hade en i våras, och kommer skaffa en ny nån gång när jag har lite bättre ekonomi för det. Cheva van... :lol:
Underbara att köra, gött muller, samt att det finns plats för det ljudsystem jag har står i källaren, till ingen nytta just nu.

Mvh/ Adde
av jbl
Jag har också sneglat på S-max.
Användarvisningsbild
av frilins
Då får det bli den jag tänkt på sen tonåren, ni vet då på 1800 talet!? :lol:

Jeep Wrangler med 6 cylindrar, mullrar som en v8, drar bensin som en Volvo, taket av på sommaren, rolig i terrängen! 8)
av haxpet
A80TD skrev:Ja, som familje- & bruksbil motsvarande V70:n som jag har nu - någon av stortyskarna. Om jag får spekulera lite optimistiskt nu, så blir nästa bil om några år en beg. Audi A6 Avant 3.0tdi Q. Motivering: Hyfsat stor och stabil kombibil (hade gärna fått vara lite större). 3.0 tdi för att det är en sexa och ganska pigg. Diesel för att jag har långt till jobbet och det blir många mil per år så jag vill ha en snål motor som ändå inte är slö. Quattro för att vi bor lite avigt till och jag är trött på att fastna så snart det har kommit lite mera snö, plus att den går stadigt på vägarna.
Det här är precis samma val som jag skulle göra. Om jag inte skulle få köra runt i min V70 så skulle jag vilja ha en A6 Avant 3.0tdi. Gärna med S-paketet och DSG låda.

Om inte pengarna styrde så skulle jag ju förståss köpa en Audi S6 Avant, men den är nog rätt dyr i drift.
av matzen10
Lexus 400rh.
Skulle uppskatta den högre sittpositionen & det låga krångelindexet. Driftsäker enligt tradition. Med modern hybridteknik som hjälp i lägre hastigheter. Snygga, slanka former. Lite klen motor och lite mindre än XC90, men om jag inte fick välja XC90 så.. Förmodligen bättre ägandekostnader än konkurrenterna.

---< Matz

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]