Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ikväll släpper Volvo en ny reklamfilm, med Robyn som dragplåster. Så här skriver dom samtidigt om "satsingen":

Som biltillverkare är vi på Volvo en del av jordens samlade miljöproblem. Men vi är också en del av miljontals människors vardag, där bilen är en viktig kugge för att få livet att gå ihop. Vi är övertygade om att bilen ska gå att kombinera med en hållbar framtid. Vår vision är att utveckla bilar som är helt befriade från skadliga utsläpp. Och som ett steg på vägen lanserar vi nu miljömotorer till alla våra modeller. Nyheten kallar vi Drive-E, en helt ny generation motorer som har den osannolika kombinationen av hög prestanda, låg bränsleförbrukning och små utsläpp.
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... 5_Robyn&go

Edit:
Filmen..

[youtube]oqUvhLNgqsA[/youtube]
volvo_robyn.jpg
volvo_robyn.jpg (365.09 KiB) Visad 523 gånger
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Undra om denna tråd blir lika lång som zlatantråden :wink:
Jag, som är betydligt mer intresserad av V60 än XC60 har större förväntningar på den här filmen/kampanjen. :) Så jag hoppas på en lång tråd.. hehe..
Va!
Hon fick ju inte ens sjunga! - (alla vet väl hur Robyn låter, men vet alla hur Robyn ser ut numera?, jag hade inte känt igen henne...) var pinsamt höra Zlatan prata sig igenom stroferna i nationalsången...
Nån Robyn hit som bakgundsmusik hade väl varit på sin plats, det började ju i en studio!
För övrigt blir volvoreklamen konstigare och konstigare, läste man inte "TV textningen" kan man ju missa hela budskapet!
Vad är alla "stora" ord som brukade flasha över hela skärmen som "Miljövänlig" och "Återvinningsbar"?
Den var fin att se på men budskapet kändes lite klyschigt. Något man inte kunde anklaga Zlatanfilmen för i alla fall, den tog ju ut svängarna nåt grymt osvenskt. Jag gillade det. Detta var lite mer tillrättalagt trist, men kanske hade det blivit för mycket om de drog på med samma tema.

Men..! Ett E-N-O-R-M-T minus för min del att det var sånt USA-stuk på filmen. Jag är totalt ointresserad av amerikansk jävla förort. Om Volvos nya är "made in sweden" blir det ju totalt meningslöst när nån skitnödig person med lillebrorskomplex mot USA ska göra filmen. Tummen ner för det.
Jag håller med crumpets... för mycket amerikansk förort/stad för ett märke som säger "made in sweden".
Sen tyckte jag den var rätt bra gjord, och faktiskt tog ut svängarna lite genom att dialogen var så skum. :P

Jag tror nog ändå dom gör rätt.. även om filmen inte blir i Zlatan-klass får dom nog igen reklampengarna rätt fort på den här filmen också. :)

Jag tycker också det var lite konstigt att hon inte fick ta en enda ton, när dom nu tvingade ur Zlatan att "sjunga" eller vad det nu var han gjorde. :roll:

Förresten... kollade med engelska subs. Dom översatte inte "som en fis i världsrymden" ordagrant.. haha.. utan "Like a drop in the ocean". Fegisar. :D
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]