Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Hej!

Jag har en underlig fascination för "hemliga" menyer i olika skepnader, t.ex diagnostik- och servicemenyer. Jag trodde jag kände till de flesta tills nyligen, men det var förstås fel av mig. Så jag undrar om det är någon som känner till någon fler meny som ni kan dela med er av? Särskilt intressant om det finns på det nyaste sortimentet t.ex V-/XC70 II, S60/S80 N eller liknande, eftersom de är så "datoriserade" :)

De jag känner till är
  • HU-XXX: Hålla Source/1-20/föregående spår/Power intryckta ca 5 s under uppstart
  • HU-modeller med RTI: Tändning på -> Navigation på -> tändning av (skärmen åker ner) -> tändning på och tryck BACK-ENTER-BACK samtidigt som skärmen är på väg upp
  • V70N/S80/S60: Med motorn igång håll inne READ-knappen och tryck två gånger på dimljus bak-knappen för att se en lista på enheter med felkoder (dock ej felkoderna i sig)
Om det finns fler lägger jag gärna till dem i listan ovan ifall någon fler än jag tycker detta är spännande :o
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Sorry.
Senast redigerad av 1 wissel, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
dolda är de ju inte, det står i instruktionsboken, iaf till 603 osv, några renodlade servicemenyer fins inte.
Användarvisningsbild
av joel80
Oh.. några av dom där stereo-inställningarna ska jag se om jag hittar! Jag gillar inte när radion automatiskt byter till ett annat p4 bara för att signalen är svag.. det ska jag fixa om det går på min. :)
av Droopy
Har inte kvar boken då förra V70in inte längre är vid liv, men i den stod det iaf, var en HU603 om jag inte mins helt fel. Borde ju stå i avsnittet om stereon, stod hur man tog fram EQn och så.
av Schmoyoho
Brainy: Tror inte det funkar på din MY13 tyvärr men om det skulle göra det så får du gärna återkomma med bilder :)

Wissel: Det där är ju dock en och samma meny... (spoiler-taggar, snälla :()
Användarvisningsbild
av joel80
Brainy? Menar du mig?
av Schmoyoho
joel80 skrev:Brainy? Menar du mig?
Okej okej vi glömmer det, jag är ny här och ni har båda två ljusa V70 II :oops: (brainy fastnade på hjärnan pga den röda texten tror jag)
Användarvisningsbild
av joel80
:D
Brainy har ju en GAMMAL bil!! Den är ju typ 5 år äldre än min!

Undrar om han kommer att banna mig eller dig för det här! ;)

När jag frisknar till från den här eländiga influensan ska jag ut och testa om jag kan komma åt några specialinställningar.. får återkomma då.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]