Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej! De sista tre decimeterna av avgasröret lossnade på besiktningen. Då resten av systemet inte är helt friskt heller så är jag sugen på att köpa en halvsats, det billigaste hittade jag på Biltema för 2000 kr. Nån som vet om det finns ännu billigare nånstans? Det är alltså ljuddämparen och lite rör, total längd ca 2,2 meter.
Flexskarven är också lite sliten, så ett komplett avgassystem kan också vara intressant.
Tack på förhand!
av *pettson*
Runt 2000 får du förvänta dej.
Å andra sidan är det rea om vi jämför med 70 N serien. Där kostar slutljuddämparen (förutsatt att man inte är lite finurlig) Ca 2600kr, sen tillkommer ju resten av avgaset.
Flexen sitter beroende på vilket grenrör du har, som början på främre röret/Kat. Eller som slutet på grenrör.
Användarvisningsbild
av taxi
Då har jag den senare varianten: min flex kan skruvas bort från katalysatorn och verkar vara ett med grenröret.
Och nåt rostfritt blir det inte, bytte till billigast möjligast på Saaben för några år sedan och det ser fortfarande fint ut.
Men tack, då vet jag att jag inte blir lurad med Biltemas pris :D
Jag antar att mitt avgassystem är fabriksmonterat och höll i 18 år, det är väl inte så dåligt ändå? Var det 940 som fick rostfritt från fabrik?
Användarvisningsbild
av taxi
...och eftersom jag är i "allmän" så kan jag inflika med besiktningsresultatet i övrigt:
båda CO: 0,0
HC: 16 (100)
Lamda: 1,00 (0,96-1,04)

Broms fram: båda 2,0
Broms bak: båda 1,6

:D
Användarvisningsbild
av taxi
Och nu kom jag på att jag glömde det roligaste; när besiktningsmannen hissade upp bakvagnen så gjorde han det på stötdämparna! Är det verkligen meningen att dom pinnbultarna ska hålla för det?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]