- sön 02 feb 2014, 15:55
besiktningsföretagen har ploppat upp som svampar och det finns många med erfarenhet av de olika företagen så vilka är era erfarenheter av de olika besiktningsföretagen?
både posistiva och negativa omdömmen!
Min erfarenhet är:
Gamla hederliga bilprovningen:
det skiljer ganska mycket beroende på station och person. En station är "skitgriniga" medans nästa är mer behjälplig om man vill kolla ljusbilden utanför besiktningsperioden. T ex på en station ställer de t o m in ljusbilden korrekt om man har eftermonterat xenonlapor i bilen. Bra eller dåligt?
Min uppfattning är att de överlag är väldigt korrekta med med sina bedömningar, vilket uppskattas !
Pris kontrollbesiktning: 330-350:- Drop-in 410:-
Carspect:
Billiga och antagligen billigast. De har bra bemötande, är mer personliga och tar sig tid till sina kunder. De visar felen på bilen på ett praktiskt sätt så att t o m blondin-bella förstår. De har stor kunskap om bilar, t ex AWD och bromsrullar men framför allt är de rädda om bilen.
Helheten känns strået vassare än bilprovningen.
kontrollbesiktningen kostade mig 300 riksdaler.
Prisintervall kontrollbesiktning: 275-420:-
både posistiva och negativa omdömmen!
Min erfarenhet är:
Gamla hederliga bilprovningen:
det skiljer ganska mycket beroende på station och person. En station är "skitgriniga" medans nästa är mer behjälplig om man vill kolla ljusbilden utanför besiktningsperioden. T ex på en station ställer de t o m in ljusbilden korrekt om man har eftermonterat xenonlapor i bilen. Bra eller dåligt?
Min uppfattning är att de överlag är väldigt korrekta med med sina bedömningar, vilket uppskattas !
Pris kontrollbesiktning: 330-350:- Drop-in 410:-
Carspect:
Billiga och antagligen billigast. De har bra bemötande, är mer personliga och tar sig tid till sina kunder. De visar felen på bilen på ett praktiskt sätt så att t o m blondin-bella förstår. De har stor kunskap om bilar, t ex AWD och bromsrullar men framför allt är de rädda om bilen.
Helheten känns strået vassare än bilprovningen.
kontrollbesiktningen kostade mig 300 riksdaler.
Prisintervall kontrollbesiktning: 275-420:-
Bojkotta Exxon Mobil
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez