Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av EddieLTT
Tja har för 2a gången fått mina extraljus påbackade.
Idag stod bilen framför kvar och det är tydliga märken i smutsen efter mina extraljus.
Blev lite spräckt plastring och böjda stabiliseringsstag.

Har foton på min bil, den andra bilen samt bild på bilarna bredvid varann.

Kan man göra nått när ingen sett det live? Vad händer vid anmälan måste jag visa upp bilen eller bara skicka foton? Går det att anmäla utan att kontakta den andra ? ( företagsbil den andra ). Fanns såklart ingen lapp på min ruta heller.

Någon som vet hur stor chans o få ersättning och hur? Mvh Eddie
av *pettson*
EddieLTT skrev:Tja har för 2a gången fått mina extraljus påbackade.
Idag stod bilen framför kvar och det är tydliga märken i smutsen efter mina extraljus.
Blev lite spräckt plastring och böjda stabiliseringsstag.

Har foton på min bil, den andra bilen samt bild på bilarna bredvid varann.

Kan man göra nått när ingen sett det live? Vad händer vid anmälan måste jag visa upp bilen eller bara skicka foton? Går det att anmäla utan att kontakta den andra ? ( företagsbil den andra ). Fanns såklart ingen lapp på min ruta heller.

Någon som vet hur stor chans o få ersättning och hur? Mvh Eddie
Efter fotografering så antar jag att du istället skrev en lapp och lämnade på den andra bilen att dom skulle kontakta dej?
Ibland händer det ju faktiskt att folk inget märker och att dom inte är rövhål personifierade heller om dom konfronteras.
Ringer dom inte upp då så kan man alltid ringa upp dom genom att ta fram uppgifterna på regnr.
Förstår dom inte vitsen då.. ja då polisanmäler man det. Då har man gjort vad man kan för att vara trevlig.
Användarvisningsbild
av joel80
Man kan precis som *pettson* försöka kontakta dem och se om dom vill skippa att bli anmälda för smitning. Att köra in i någon, även om det bara handlar om parkeringsskada, och sen inte stanna kvar på platsen eller kontakta ägaren till den påkörda bilen räknas som smitning.

Skulle det vara så att du inte får något svar kan du i allafall kontakta http://www.tff.se/ och få en del av din självrisk betald.
Med dina bilder står det väl rätt klart att skadorna orsakats av ett annat fordon..?
av EddieLTT
Pettson: lämnade ingen lapp , tänkte att jag kontaktar dom ifall det verkar som om det är värt det. Det är såpass mycket påbackat att man omöjligt inte skulle märka det tycker jag. Speciellt när bilen sen står ca 1m framför mig måste han ju kört fram en bra bit efteråt.

Joel: ja extraljusen är köpta begagnade så inte värt självrisk om ja måste betala något, men vore ju trevligt att få betalt när man ändå blir påbackad , går ju inte o rikta tillbaka ljusen hur många gånger som helst :p

Det märkligaste är att där han parkera var sista platsen innan en utfart och fanns säkert 5m att parkera på så undrar varför han ens backat så nära med en bil som är ca 3m
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]