Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Köper ni reservdelar till era volvo bilar på ebay och så fall var? och är det orginal delar där?,skilljer det mycket i pris?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag köpte nyligen bromsbackar till släpvagnen från en firma i UK via ebay. Halva priset mot billigaste priset jag hittat i sverige.

"Orginaldelar" finns det väl inte så mycket av på ebay?
Användarvisningsbild
av SvenB
MartinS skrev: "Orginaldelar" finns det väl inte så mycket av på ebay?
I alla fall inte i "Volvokartong" :)
av Arnold
Jag har köpt en hel del delar på ebay. Det har varit av fabrikatet Delphi- framvagnsdelar. Det är samma som Adbildelar har. Även med fraktkostnaden så har man fått hem dem för halva priset eller t.o.m. en tredjedel mot i Sverige. Det finns faktiskt en del originaldelar i blå kartong, speciellt bronsskivor och belägg har jag sett.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag köper mycket via ebay, både till bilen och annat..

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
SvenB skrev:
...och hur vet du att de då håller motsvarande kvalitet, som är kravet för att det skall få kallas orginaldel?

Det är inte så att man får kalla det en orginaldel bara för att det går att få dit den med våld och vaselin, även om många reservdelsnasare verkar tro det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det vet man inte. Men de finns ju de som påstår att det går lika bra att köpa andra delar det är bara kartongen som skiljer, men jag chansar inte :D
av LOB
MartinS skrev:
SvenB skrev:
...och hur vet du att de då håller motsvarande kvalitet, som är kravet för att det skall få kallas orginaldel?

Det är inte så att man får kalla det en orginaldel bara för att det går att få dit den med våld och vaselin, även om många reservdelsnasare verkar tro det.
Volvo har ingen egen tillverkning av reservdelar.De som levererar varor i volvos blå kartong säljer vanligen också varor i sitt eget varumärke. På estateservices.nl har de ganska god översikt över vem som tillverkar vad till Volvo. Varför betala mer för samma vara?
av reverend
Nja, det finns val vissa delar man kan chansa pa, med ar det grejer som bromsar, fjadring osv sa gillar jag mest getvolvoparts.com (Tasca Volvo dealership) och FCP eller IPD for att vara saker pa att man far ratt grejer.

Fordelen med eBay i Sverige ar val att man sparar pa moms, va?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]