Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Mitt namn är Anders och jag är spelbilsansvarig på en produktion på SVT Göteborg. Serien heter Viva Hate och manus är skrivet av Peter Birro. Om ni vill läsa mer så står det om serien på SVT:s hemsida. (http://www.svt.se/omsvt/peter-birros-ny ... -viva-hate)

Serien utspelar sig 1991 i Göteborg. Vi kommer spela med början i Mars och fortsätta under våren. Inspelningsplatserna är i Göteborg, med viss omnejd.

Jag söker nu en mängd bilar att ha med framför kameran. Många "vanliga" bilar som kommer vara med i bakgrunden och vissa speciella bilar/lastbilar/vans/motorcyklar som kommer vara mer centrala för handlingen.

Huvudsakligen så vill vi hyra bilarna. Ni får då ett statistgage och om Ni vill kan Ni ibland få vara med som statister i Er bil. (Alltså t.ex om bilen ska köra förbi i bakgrunden får Ni kanske köra Er egen bil.) Jag söker dock specifikt efter två likadana 245:or från tidigt 80-tal, sent 70-tal som vi vill köpa loss. Behöver inte alls vara i bra skick, dock i kördugligt.

Jag nöjer mig med att skriva det här så får ni kontakta mig om ni har fler frågor! Jag hoppas på att bli överöst av mejl och PM från glada bilentusiaster som vill ta chansen att vara en del av, vad jag tror, kommer bli en grym serie! :D

MvH/ Anders Tolf

Sveriges Television Göteborg
umekille skrev:Ett tips är att kontakta tidningen Klassiker och dess redaktion
Dom har ju inriktat sig på just vanliga bruksbilar och kan nog
ge tips o hjälpa till.
Tack för tipset! Jag har kontaktat de nu och hoppas de kan hjälpa mig. Jag hoppas även att någon här har en bil för uthyrning eller försäljning!
MvH/Anders
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]