Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
:D Tjena, är det nån som vet hur man kommer åt larmdiodens anslutning för att koppla in sig på den med ett fake larm, och även "en dum fråga kanske" är det nån som har provat att byta ut standard dioden mot nån sån där "glassig Blå Neon diod" och fått det att funkat tacksam för goda tips på detta mvh Janne vol:-)
Användarvisningsbild
av volvo
firefightern skrev::D Tjena, är det nån som vet hur man kommer åt larmdiodens anslutning för att koppla in sig på den med ett fake larm, och även "en dum fråga kanske" är det nån som har provat att byta ut standard dioden mot nån sån där "glassig Blå Neon diod" och fått det att funkat tacksam för goda tips på detta mvh Janne vol:-)
Eftersom jag inte vet vad för larm du vill prata om.
Om du vill komma åt anslutningen i kresten så vara ta bort höljet så ser du anslutningarna.
Bara byta diod om du vill.
Användarvisningsbild
av firefightern
den lilla grunkan som sitter mitt i intrument panelen ,den som även kallas "Skymmningsrelä" där sitter även en Diod som blinkar när larmet är aktiverat för de som har nått larm vill säga, he he...just det som jag inte har...
Senast redigerad av 1 firefightern, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av firefightern
Jag ska försöka förklara mig bättre nu då, som de flesta vet som äger 850 så sitter det ett skymmningsrelä mitt i instrumentpanelen alldeles mitt längst fram i framrutan, det är den lilla diod lampan där som jag skulle vilja koppla mig på med mit "låssas" larm. det går fyra kablar därifrån och den rosa och svarta är just till dioden ,då är min fråga när jag strömsätter dioden med mitt "biltema larm" så lyser dioden med fast sken,men när jag använder dioden som tillhör fusk larmet alltså den från biltema ,Då blinkar det men inte med den som sitter Standard i volvon..???? nån som varför det beter sig på detta viset,eller är det så komplicerat att det måste vara nån form av original anslutningar till den Dioden...HJÄLP MIG,,,NÅN vol:-)
Användarvisningsbild
av Brainy
Sitter det något motstånd innan så den helt enkelt inte får tillräckligt med ström för att driva två komponenter? :idea:

Ett tips är att du överger detta relä. Själv upptäckte jag på min 343a att det finns två st jordkablar till 12voltsuttaget varav den ena bara jordar när tändningen är avstängd så jag kopplade + till konstantström och - till denna så kretsen sluts när jag slår av tändningen. Är det inte lika för dig så är det bara mäta i säkringsboxen efter en säkring som bara jordar när tändningen är avslagen, brukar finnas på de flesta bilar, hittade flera på min. Dock blinkar den inte om jag har parkeringsljuset på :???:

Vill du ha utförligare hjälp så hojta till så ska jag försöka förklara.
/Anders
Användarvisningsbild
av firefightern
Ja du Anders,det vet jag inte ,alltså om det är något relä innan,jag har inte lagt ner så mycket krut på just detta med att lokalisera var dessa små tåtar tar vägen nere i under panelen.men jag suger i mig dina små tips och lovar återkomma inom en snar framtid med att avslöja om jag har fått till det..Janne vol:-)

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg […]