Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av samihuutoniemi
Finns det någon bränsleapp för Windows Phone som faktiskt är bra?

Alternativt, finns det intresse av att man skapar en sådan? (Råkar ju vara .NET-programmerare själv)
Användarvisningsbild
av PLA
Det rena självmordet att programmera till WP, efter min (och många andras) mening. IOS och Android regerar och där går många år innan/om WP kommer upp i en lagom volym.

Du kan försöka att få Nokia/Microsoft att sponsra utvecklingen av ett program. Om man fick en QR kod efter tankningen, så telefonen kunde skanna in den, var det lätt att få överblick över förbruket och kostnaderna.
av samihuutoniemi
Windows Phone är riktigt trevligt att programmera till. Särskilt om man redan är C#/.NET-programmerare.

Sen måste jag säga att det hade varit en sjukt bra grej med QR-koden. Dock måste ju i så fall detta standardiseras, och "alla" mackar installera mjukvara och skärmar som fixar det (om det inte redan finns).
Användarvisningsbild
av PLA
Du kan fråga ett par av dom stora, Statoil och Preem och kanske Volvo. Om man kunde få Km via blåtand samtidig som man skannar QR, kan det inte bli lättare.

Det är dom lata, där driver utvecklingen framåt :D

Lycka till!
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?