joel80 skrev:sthlm skrev:Berättade om denna tråden för en bekant idag och han bara skrattade.
Snackisen på hans jobb förra veckan var att hans kollega hade legat på motorvägen och sakta kört om en polisbil.
Han visste att det var en polisbil så hastigheten var inte för hög.
Ligger i vänsterfilen ett tag och går sedan in i högerfilen och då blinkar det blått och han blir stoppad.
Anledningen?
Han låg onödigt länge i vänsterfilen.
I övrigt var det tomt bakåt så han hindrade ingen.
Va? Hahaha.. Dom satt säkert i bilen och pratade sig fram till vad dom skulle skylla på för att stoppa honom.
Jag har kört om poliser i ganska sakta fart flera gånger när man kommit ikapp några som kanske kört 100-105km/h på motorväg. Va snopen man skulle bli om man blev stoppad då..
Fick han böta eller blev det bara tillsägelse? Vad blir man isåfall bötfälld för??
Tror nog bara att det blev en tillsägelse.
Kanske var det så att dom kände igen bilen och ville jävlas lite för något som hänt tidigare, inte vet jag.
Backar vi 10år så skulle jag avfärda detta som "en historia" men idag så sker så mycket konstigt att jag inte tvivlar längre.
Någonstans kommer deras arbetssätt ifrån och det är sannolikt från en tjänsteman vid ett skrivbord som "fått en idé".
För att citera en polis som stoppade mig mitt i natten för rutinkontroll
-Det är pundare som kör volvo.
Gissa vad konstapeln själv rattade för märke....