- fre 03 dec 2010, 08:49
#472395
Den enda Volvo modell som kan konkurrera lite med de tre stortyska är XC60, visserligen har X3 kommit som också tagit ett stort steg framåt.
Men ser vi på Audi A6, MB E-klass och BMW 5 serie jämfört med V70/S80 så har tyskarna sprungit ifrån med stormsteg. Problemet är att Volvon redan är efter tyskarnas modeller innan de nya modellerna som finns nu.
Skall Volvo konkurrera med V70/S80 så krävs det en ny modell och den borde komma redan 2011 annars hinner tyskarna komma med en facelift också.
Många vill påstå att det är förklarligt att det är så eftersom tyska premiummärken är sååååå mycket dyrare , jag håller med om att de är dyrare om man går in och specar och beställer en bil , men köper man en lagerbil så är priserna förvånatsvärt dumpade.
Det är intressant att se på bl.a Hedins Bil som säljer Mercedes bl.a som alltid har erbjudande på A,B,C,E klass och GLK med specialpaket där en Mercedes helt plötsligt ligger i samma prisläge som motsvarande Volvomodell.
Audi är nog dom som idagsläget ligger högst i pris om man ser till vilken utrustning som ingår i deras erbjudande.
Vad Volvo lever på idag är att deras tjänstebilserbjudande är ganska förmånliga., men där har också VW kommit med sin Passat som är ett mycket bra alternativ kostnadsmässigt.
Summum skrev:Men hur mycket premium var Mercedes E klass från slutet av 90 talet med dess rostproblem?Men snälla , alla har haft problem för 10-20 år sedan med olika saker, nu talar vi om nya bilar byggda 2010.
En s70 eller v70 från samma tid är i stort sett rostfria!
Den enda Volvo modell som kan konkurrera lite med de tre stortyska är XC60, visserligen har X3 kommit som också tagit ett stort steg framåt.
Men ser vi på Audi A6, MB E-klass och BMW 5 serie jämfört med V70/S80 så har tyskarna sprungit ifrån med stormsteg. Problemet är att Volvon redan är efter tyskarnas modeller innan de nya modellerna som finns nu.
Skall Volvo konkurrera med V70/S80 så krävs det en ny modell och den borde komma redan 2011 annars hinner tyskarna komma med en facelift också.
Många vill påstå att det är förklarligt att det är så eftersom tyska premiummärken är sååååå mycket dyrare , jag håller med om att de är dyrare om man går in och specar och beställer en bil , men köper man en lagerbil så är priserna förvånatsvärt dumpade.
Det är intressant att se på bl.a Hedins Bil som säljer Mercedes bl.a som alltid har erbjudande på A,B,C,E klass och GLK med specialpaket där en Mercedes helt plötsligt ligger i samma prisläge som motsvarande Volvomodell.
Audi är nog dom som idagsläget ligger högst i pris om man ser till vilken utrustning som ingår i deras erbjudande.
Vad Volvo lever på idag är att deras tjänstebilserbjudande är ganska förmånliga., men där har också VW kommit med sin Passat som är ett mycket bra alternativ kostnadsmässigt.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm