- ons 31 maj 2017, 15:39
joel80 skrev:tro mig, nyare bensin eller dieslar är inte alls lika driftsäkra som äldre dieslar med mekaniska rad pumpar och vacum avstängning. jag blir inte ståendes om än generatorn slutar ladda för motorn går utan ström i batteriet. inte massa givare som det hela tiden blir fel på och motorstyrningen går in i felsäkert läge och lampor lyser. bara se på jobbet, varenda nyare lastbil och traktor har då minst 2-3 felmedelanden om än det ena och än det andra, det gör inte dom äldre, dom bara går och går så länge det finns bränsleosla skrev:skulle absolut inte köpa en elbil beggad, eller utan garanti. nya vanliga bilar med massa el jävlas ju hela tiden. skulle vilja se vilken elbil som fungerar som den ska i dryga 40- grader efter en lite sämre grusväg där det slår mm i bilen, många kontakter som det kan bli glapp i, nä kommer aldrig äga en elbil, så enkelt är detDet är lite komiskt att läsa vad du skriver.. Det är inte mer "elektronik" i en elbil än i en vanlig dieselbil. När det gäller själva drivningen så är den väsentligt enklare och har inte alls behov av så omfattande datoriserad styrning som en ny dieselmotor. Ingen krånglig växellåda som kan krångla heller.
Att du tror att det är kablar som kan skaka loss... Vet inte riktigt vad jag ska säga annat än nej nej nej.. Inte mer än att du skakar loss ditt eget 12v-batteri, bränsleslandarna och motorupphängningen...
När det gäller låga temperaturer funkar alltid en elbil bättre. Fråga vem som helst i Norrland.. Är det -35 och du har glömt att koppla i motorvärmare är det mycket stor risk att du inte får igång bilen! En elbil har inte de problemen.. Elmotorer funkar.. Men får märkbart kortare räckvidd i de temperaturerna.