Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tomas88 skrev:Så mycket uppmärksamhet som denna reklamfilmen fått så MÅSTE den ju bara vara lyckad!
Själv gillar jag reklamfilmen. Att den inte visar detaljer av bilen osv tror jag inte är något problem.
Blir man intresserad är det ju inget problem att skaffa sig mer detaljerad information.
Exakt. Och huvudsyftet är ju/var ju uppenbarligen inte att göra reklam för en spcifik bilmodell (trots att det är en XC70 som används), utan för varumärket.

I sammanhanget är det ju vida känt att XC70 sjunger på sista versen, således är det ju inte "asfräckt" att dra hela reklamfilmen kring just denna modellen eftersom den inte direkt sitter på en massa nya features.
hållundan skrev:
Kamma er nu. Var stolta. Över Volvo, över Zlatan och över Sverige.
Är inte stolt ett dugg över varken Volvo eller Zlatan eller Sverige idag för den delen. Alla tre är ren dynga. Volvo kunde man vara stolt över för en del år sedan, nu är det dock mest skit som lämnar bandet. Att Volvo tillåmed kopierat Volkswagen och använder sig av en Passat-front på alla bilar nu är inget som gör mig direkt stolt.

Är däremot stolt över det gamla Volvo och det gamla Sverige.
Allinug skrev:... eller så är kronhjorten med för att den är Skånes landskapsdjur och Zlatan är skåning. :)
ja synd han inte spotta ut potatisen han har i halsen och prata rent i reklamen :wink:
Nexus skrev:
Allinug skrev:... eller så är kronhjorten med för att den är Skånes landskapsdjur och Zlatan är skåning. :)
ja synd han inte spotta ut potatisen han har i halsen och prata rent i reklamen :wink:
Ja usch ! Att inte alla kan lära sig den mjukt klingande göteborgsdialekten vi alla vet är vackrast...är det så mycket begärt ? 8)

/Thomas
Jag tycker reklamfilmen blev bra och väldigt mångsidig. Hoppas att Volvo PV får sälja många bilar både på hemmaplan och internationellt nu. Vi får se hur det går. Bollen är rund! 8)
VolvoÄgarn skrev: Är inte stolt ett dugg över varken Volvo eller Zlatan eller Sverige idag för den delen. Alla tre är ren dynga. Volvo kunde man vara stolt över för en del år sedan, nu är det dock mest skit som lämnar bandet. Att Volvo tillåmed kopierat Volkswagen och använder sig av en Passat-front på alla bilar nu är inget som gör mig direkt stolt.
Har du nån Volvo längre? (du har ju skrivit "Kör: de Volvo" vid dina uppgifter till höger).
Hur långt tillbaka anser du Volvo gjorde bra bilar då?
Men du bor väl kvar i Sverige?

Hur som, så håller jag inte med dig, visst kan allt bli bättre men så dåligt som du verkar tycka är det nog inte.
Jag skaffa en ny V70 D3 2014 för ett tag sen och jag tycker den verkar nog så bra (har kört olika V70 i 16 år nu).
Kanske den nya generationen Volvo XC90, V90(ers V70), S90(ers S80) osv som kommer framöver får dig på bättre tankar om Volvo, vi får väl hoppas det.

/Bo
snoddasD5 skrev:Hur tänkte dom när dom gjorde reklamen en stor Hjort i stora Sjöfallet?? när har vi fått hjort hit upp?
är hela filmen inspelad i lappland? Någon skrev på youtube den spelades in i norge???? ??:-/ ??:-/ ??:-/

Dou gamla Do frigha Do fjällhoga nord, Jagg vill levvaa, Jagg vill do I Zverigeah :mrgreen:
VolvoÄgarn skrev:
hållundan skrev:
Kamma er nu. Var stolta. Över Volvo, över Zlatan och över Sverige.
Är inte stolt ett dugg över varken Volvo eller Zlatan eller Sverige idag för den delen. Alla tre är ren dynga. Volvo kunde man vara stolt över för en del år sedan, nu är det dock mest skit som lämnar bandet. Att Volvo tillåmed kopierat Volkswagen och använder sig av en Passat-front på alla bilar nu är inget som gör mig direkt stolt.

Hoppsan.

Aja, då kan vi ju lägga oss ner och dö. Köra vidare på "det nya Sverige" där vi ska sälja tjänster, coacha varandra, blogga och vara frisörer. Någon industri och teknikutveckling kan vi ju inte ha, för det är ju bara dynga kopierat av VW och allmän kinesskit.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]