- tis 18 maj 2010, 09:38
Fullgas på motorvägen är inte speciellt upphetsande, din XC70 accar inte som en F1-bil, prova så ska du se. Att trampa på bromsen då lär inte vara så speciellt upphetsande eller svårt.
Om du inte orkar "full-bromsa" en liten stund utan får kramp i benen, ja vad ska jag säga om det , en tur till gymmet kanske :-DD
För övrigt tror jag att den naturliga reaktionen är att just trycka på bromsen om man tycker att det går för fort, de flesta släpper inte ratten med en hand i det läget och börjar rafsa efter växelspaken.
Här är en som inte orkade trycka på bromsen
len skrev:Om jag inte gör som Volvo säger (verkar ju smartast) så ska jag alltså bromsa utav helv-te och glatt köra åt sidan (i rusningskköerna). Nå, sedan då? Stå i vägrenen med fullbroms och få kramp!!! Nä, den varianten hajar jag inte.. Men jag har ju normal oljenivå, men kolla var 250 mil lär jag glömma.För det första så händer det inte i rusningskö utan vid hård körning på motorväg då dieseloljan börjar lämna motoroljan pga värmen och smita upp via vevhusventilationen.
Fullgas på motorvägen är inte speciellt upphetsande, din XC70 accar inte som en F1-bil, prova så ska du se. Att trampa på bromsen då lär inte vara så speciellt upphetsande eller svårt.
Om du inte orkar "full-bromsa" en liten stund utan får kramp i benen, ja vad ska jag säga om det , en tur till gymmet kanske :-DD
För övrigt tror jag att den naturliga reaktionen är att just trycka på bromsen om man tycker att det går för fort, de flesta släpper inte ratten med en hand i det läget och börjar rafsa efter växelspaken.
Här är en som inte orkade trycka på bromsen

Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.