Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av PFA
Om ni är säkra på att bilen är krockskadad, kan inte någon som bor i Sthlm-trakten åka ut och säga honom ett sanningens ord? Vet någon om det föreligger grund till en polisanmälan? Jag blir så förbannad på detta!
Användarvisningsbild
av SvenB
Helt klart är det sjukt. Han uppger ju inte rätt registreringsnummer. Detta troligen för att han inte vill att eventuella köpare skall kunna googla på registreringnumret och hamna på jagrullar eller liknande sidor. Men det kan vi ändra på Det fejkade numret är. ZEX940
av volvoc70cab
En liten fundering ! Kan det vara fråga om en bil som bytat identitet?
Användarvisningsbild
av SvenB
Lika sjukt det. :-)-)
av perhall
Hade det varit en V70 D3 hade han nog kommit undan. Men nu är det en XC60 T6, jag skulle tro att 99% som köper en sån begagnad är riktigt bilintresserad (lite lägre på nybil, finns alltid nån rik bratpappa som springer in och köper en fullutrustad bil med största motorn utan att vara så intresserad). Och det är ju uppenbart direkt att a/ den inte har xenon, alltså inte summum, b/ den inte är en Ocean Race, och redan där har nog nästan alla fattat.
Per
Användarvisningsbild
av bem
SvenB skrev:Helt klart är det sjukt. Han uppger ju inte rätt registreringsnummer. Detta troligen för att han inte vill att eventuella köpare skall kunna googla på registreringnumret och hamna på jagrullar eller liknande sidor. Men det kan vi ändra på Det fejkade numret är. ZEX940
Fast nu är det väl rätt regnr i annonsen? ZEX940
Annonsören har väl ändra till rätt regnr idag då.

/Bo
Användarvisningsbild
av joel80
Alltså ZEX940 är det fejkade reg-nr som ligger i annonsen.. anledningen att SvenB skrev det här var så att folk som googlar regnummret ska hitta tråden.
Användarvisningsbild
av bem
Aha, då förstår jag.
/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
Enligt uppgift längre upp i tråden är det riktiga registreringsnumret WMO 570. Det fejkade registreringsnumret har han i fler annonser på Blocket på olika bilar. :evil: Men att använda nummer som börjar på Z är nog inte speciellt begåvat eftersom vi inte har kommit, vad jag vet, längre än till X i Sverige. :D
Användarvisningsbild
av bem
Japp, det stod i Vi Bilägares sista nr 2013 att de skall börja på Y och Z nu i år 2014 och att enligt Trafikverket har de kombinationer bokstäver/siffror kvar nu som räcker i ca 5 år till.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 34

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]