joel80 skrev: ↑lör 02 feb 2019, 01:19
Fjonsson skrev:
Med tråkig menar jag främst designen. Jag tycker Nissan Leaf är en av dom fulare bilarna på marknaden.
Min sommarbil är en Porsche Cayman. Det gör mig ingenting att du är snabbare vid rödljusen. Jag håller mig gärna undan.
Jag har inte provkört Nissan Leaf ännu. Men jag har kört Jaguar I-pace så jag har en uppfattning om hur det är att köra elbil.
Ah.. Den förra Leafen tycker jag också var riktigt ful o h absolut inget jag ville ha. Nya är dock rätt okej. Ser ut som en vanlig bil.. 20190202_011812.jpeg
Design är ju subjektivt och det handlar ju bara om personliga åsikter.
Den förra Leaf var ju en kalle anka-liknande bil som mycket få skulle säga är ser bra ut. Många bryr sig inte om utseendet och det är väl där man sålde sina bilar.
Nya versionen duger inte heller.
För det första har bilen för små hjul. För mycket framåtlutande design. Strålkastarna går för långt bak på framskärmarna och grillen går för långt ner.
Avbrottet i linjen under fönstren, stukade taklinjen och det för höga bakpartiet. Den japanska inredningen ovanpå det och jag vet inte hur sittkomforten är. Även om det vore perfekt skulle det inte kompensera.
Det är nog det som stör mig mest med elbilarna. Omställningen ska ske nu och då får man lov att ta vad marknaden erbjuder. Det finns inte en enda elbil på marknaden idag som jag skulle vilja ha. Kanske som tredjebil för ren pendling men samtidigt är det pendlingen jag tycker är viktigast.
Om du tar min kritik på din bil som ett personligt påhopp så är det inte alls min mening utan bara ett led i förklaringen till varför det finns andra bilar fortfarande. Teslaägare har ju svårast med den frågan men många elbilsägare grubblar säkert.
Svaret är ju att bilarna inte duger och alla kan inte tänka sig att kompensera bristerna med en låg milkostnad.