Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

andersuw skrev:
Yaniz skrev:Då får du ta dig tid att läsa mer ingående. Det är klart attjag blivit motsagd, men du har valt att bortse från det stora flertalet som jag fått medhåll av.
Jag tror mig redan ha läst tillräckligt ingående och därvid inte funnit något stöd för det du beskriver. Om du har täckning för vad du säger får du gärna länka till de trådar du har i åtanke.
Yaniz skrev:Du är inte möjligtvis ett troll som sitter på Torslanda?
Nej jag sitter inte på Torslanda och är än mindre något troll. Det faktum att du ens ställer frågan är dock knappast ägnat att öka din egen trovärdighet. Som jag redan påpekat har jag inte ens påstått motsatsen till vad du säger (att Volvos kvalitet skulle ha förblivit oförändrad eller förbättrats under Forderan). Jag har bara frågat vilka belägg du har. Redan detta är dock uppenbarligen tillräckligt för att du skall bemöta mig mrf en sådan fråga.

Du och andra är för övrigt fria att själva granska mina övriga inlägg här på forumet för att kolla om jag allmänt sett gör mig skyldig till någon otillbörligt positiv bias när det gäller kvaliteten på Volvos produkter, vare sig det nu handlar om bilar byggda/designade före Fords ägarskap eller under det. Ett färskt exempel är följande tråd:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=126039
Det var du som började med att aktualisera mina kommentarer i andra trådar, så då bör det väl rimligen ankomma på dig lägga fram dem, allt i analogi med dina krav på belägg som du dock väljer att inte tillämpa för dina egna påståenden.
Yaniz skrev:Det var du som började med att aktualisera mina kommentarer i andra trådar, så då bör det väl rimligen ankomma på dig lägga fram dem, allt i analogi med dina krav på belägg som du dock väljer att inte tillämpa för dina egna påståenden.
Vad jag bad dig om var exempel på trådar där du får medhåll av det stora flertalet. Det var du själv som påstod att det finns sådana, inte jag. Jag konstaterar att du inte har givit mig några exempel.

När det gäller exempel på trådar där du blivit motsagd har du inte förrän nu bett mig om belägg för detta. Tvärtom har du själv konstaterat att jag har rätt när jag påstår att du blivit motsagd ("det är klart jag blivit motsagd"). Jag har således, i motsats till vad du påstår, inte brutit mot några regler för rimliga krav på belägg. Men om du nu ändå vill ha exempel på dina egna tidigare inlägg på samma tema och de invändningar du fått ger jag dig ett sådant här. Det är självfallet inte det enda utan bara det första som dyker upp när jag googlar:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8#p1034042

Den som säger emot dig i det exemplet anser för övrigt i likhet med mig att man bör ha rimliga statistiska belägg för generella påståenden och levererar också sådana.
andersuw skrev:
Yaniz skrev:Det var du som började med att aktualisera mina kommentarer i andra trådar, så då bör det väl rimligen ankomma på dig lägga fram dem, allt i analogi med dina krav på belägg som du dock väljer att inte tillämpa för dina egna påståenden.
Vad jag bad dig om var exempel på trådar där du får medhåll av det stora flertalet. Det var du själv som påstod att det finns sådana, inte jag. Jag konstaterar att du inte har givit mig några exempel.

När det gäller exempel på trådar där du blivit motsagd har du inte förrän nu bett mig om belägg för detta. Tvärtom har du själv konstaterat att jag har rätt när jag påstår att du blivit motsagd ("det är klart jag blivit motsagd"). Jag har således, i motsats till vad du påstår, inte brutit mot några regler för rimliga krav på belägg. Men om du nu ändå vill ha exempel på dina egna tidigare inlägg på samma tema och de invändningar du fått ger jag dig ett sådant här. Det är självfallet inte det enda utan bara det första som dyker upp när jag googlar:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8#p1034042

Den som säger emot dig i det exemplet anser för övrigt i likhet med mig att man bör ha rimliga statistiska belägg för generella påståenden och levererar också sådana.
Vad har V60/S60 med mitt påstående om V70 att göra? Vidare så saxar du "det är klart jag blivit motsagd" ur sin kontext, men väljer att inte återge citatet " det stora flertalet som jag fått medhåll av".

Dina argument är så substanslösa och motsägelsefulla att de faller på eget grepp!
Yaniz skrev:Vad har V60/S60 med mitt påstående om V70 att göra?
Det hade precis med den sak att göra som det inlägg jag länkade till klargör. Det är också relevant för det påstående från din sida som jag först reagerade på här nämligen följande:

"Det är ingen hemlighet att Volvos kvalitét försämrades efter partnerskapet med Ford".

Fast det hade inte behövt vara relevant ur den synpunkten för att platsa som belägg i det sammahang där jag använde inlägget ifråga.
Yaniz skrev:Vidare så saxar du "det är klart jag blivit motsagd" ur sin kontext, men väljer att inte återge citatet " det stora flertalet som jag fått medhåll av".
Nej jag "saxade" det inte ur sin kontext i bemärkelsen utelämnade något av vikt i det specifika sammanhang där jag använde citatet, det vill säga för att bestyrka mitt påstående om att du blivit motsagd. Att du sedan också påstått att du fått medhåll av det stora flertalet är lika uppenbart som det faktum att du inte belagt att så är fallet trots att du ombetts göra det. Båda förhållandena omnämns uttryckligen i det inlägg från min sida som du just svarade på och har således ingalunda utelämnats.
Yaniz skrev:Dina argument är så substanslösa och motsägelsefulla att de faller på eget grepp!
Hur du personligen värderar mina argument är mig likgiltigt. Detta är inget privat meningsutbyte. Då hade jag inte engagerat mig i det eftersom jag redan sett tillräckligt för att inse att det är omöjligt för mig eller någon annan att få dig personligen att ändra uppfattning. Således vänder jag mig huvudsakligen till dem som läser vad du skriver.

Eftersom jag tror att det nu också står klart för flertalet av dessa läsare att du saknar rimliga belägg för dina generella påståenden rörande Volvos kvalitetsutveckling föreslår jag också att vi nu avslutar denna debatt.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Din argumentation går alltså ut på att om jag inte ändrar uppfattning så har jag per definition fel. Ja, då är det sannerligen meningslöst med vidare meningsutbyte.
Yaniz skrev:Din argumentation går alltså ut på att om jag inte ändrar uppfattning så har jag per definition fel. Ja, då är det sannerligen meningslöst med vidare meningsutbyte.
Nej, du har missförstått även detta. Men jag håller inte desto mindre med dig om att vidare meningsutbyte är meningslöst och föreslår därför än en gång att vi nu avslutar debatten.
andersuw skrev:
Yaniz skrev:Din argumentation går alltså ut på att om jag inte ändrar uppfattning så har jag per definition fel. Ja, då är det sannerligen meningslöst med vidare meningsutbyte.

Nej, du har missförstått även detta. Men jag håller inte desto mindre med dig om att vidare meningsutbyte är meningslöst.
Då har vi kommit till en gemensam slutsats.
AndreasThn skrev:Sedan är det väll inte givet att bara för att delen kommer från samma underleverantör till flera bilmärken innebär att de är av samma kvalitet...
Det är sant. Det kan kanske jämföras med en stor kvarn där man maler mjöl. Dom silar först bort skal och olika "orenheter" (grejer som är helt kass)sedan går det igenom olika fina silar (kvalitetskontroller) och det mjöl som kommer ut sist är det dyraste (originaldelar för "exklusiva" märken). Det som silas ut på vägen är säkert användbart men håller inte samma kvalitet som slutprodukten även om det är tillverkat i samma fabrik (kanske en annan veckodag :roll: )
Ta nu inte detta allt för allvarligt, det är (lite) ironi....... :-)-)

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det