- tis 12 sep 2017, 23:25
#1197531
Det är förstås olyckligt ur miljösynpunkt om batteribilarna faller i pris så att de blir attraktiva även utan subventioner. Det är illa nog med subventionerna. Som Camel flera gånger påpekat är det långt ifrån alltid som det billigaste alternativet är bäst för miljön.
Vad flertalet är överens om har heller ingen bäring på frågan om vad som är objektivt sant. Att tro att folkflertalet alltid har rätt i sina verklighetsuppfattningar innebär att man begår det logiska misstag som närmare beskrivs här. Det blir inte mer sant att jorden är platt eller att solen, planeterna och stjärnorna rör sig runt jorden för att flertalet en gång trodde så. Och de som först vågar säga att kejsaren är naken får ofta utstå spott och spe (såsom när Musk och många i hans efterföljd försöker skratta ut dem som förespråkar bränslecellsbilar), ibland också något väsentligt värre än bara spott och spe.
Tyvärr är det logiska misstag jag pekar på förhållandevis vanligt och leder ibland till den typ av masspsykos som VolvoB20 pekade på i sitt inlägg i den här tråden häromdagen.
Vad flertalet är överens om har heller ingen bäring på frågan om vad som är objektivt sant. Att tro att folkflertalet alltid har rätt i sina verklighetsuppfattningar innebär att man begår det logiska misstag som närmare beskrivs här. Det blir inte mer sant att jorden är platt eller att solen, planeterna och stjärnorna rör sig runt jorden för att flertalet en gång trodde så. Och de som först vågar säga att kejsaren är naken får ofta utstå spott och spe (såsom när Musk och många i hans efterföljd försöker skratta ut dem som förespråkar bränslecellsbilar), ibland också något väsentligt värre än bara spott och spe.
Tyvärr är det logiska misstag jag pekar på förhållandevis vanligt och leder ibland till den typ av masspsykos som VolvoB20 pekade på i sitt inlägg i den här tråden häromdagen.
Senast redigerad av 3 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut