Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
svergie2 skrev:Höll på att bli påkörd av en totalt nedsläckt Subaru (inte ens p-ljus) som inte uppmärksammade mig när jag gick över övergångsstället...
Jag har också noterat ett flertal fullständigt mörklagda Subaru. Hur är det ens möjligt?
Användarvisningsbild
av joel80
Dimmigt och skitväder idag... Hälften av lampnötterna har nedsläckta bilar och hälften kör omkring och bländar med både dimljus och halvljus samtidigt.. Och gärna ett dimvakljus igång trots tät trafik också... Suck..
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
joel80 skrev:Dimmigt och skitväder idag... Hälften av lampnötterna har nedsläckta bilar och hälften kör omkring och bländar med både dimljus och halvljus samtidigt.. Och gärna ett dimvakljus igång trots tät trafik också... Suck..
exakt, finns inget mellanting, blir så förbannad på alla idioter med dimlyse och halvlyse igång samtidigt eller inget lyse alls bak :-(O)
av llesrof
joel80 skrev:Dimmigt och skitväder idag... Hälften av lampnötterna har nedsläckta bilar och hälften kör omkring och bländar med både dimljus och halvljus samtidigt.. Och gärna ett dimvakljus igång trots tät trafik också... Suck..
Jag har nog ärligt talat aldrig bländats av ett korrekt inställt dimframljus. Hur gör du för att lyckas med det?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
llesrof skrev:Jag har nog ärligt talat aldrig bländats av ett korrekt inställt dimframljus. Hur gör du för att lyckas med det?

Stirrar rakt in i dom kanske? :mrgreen:
Har heller aldrig bländats av dimljus som är hyffsat inställda.
Dom som pekar lite vart som helst är ju en annan 5a, men det gäller ju oavsett om det är dimljus, halvljus, drl, bromsljus eller blåljus :roll:
Användarvisningsbild
av sthlm
Hur kan det vara så många bilar som kör runt med ljus som pekar i alla riktningar utom där ljuset skall vara?
Alla bilar med undantag för nya skall besiktigas varje år.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Dimljus brukar ju vara lite knepigare att justera, och xenon rör dom inte alls vad jag har hört (dom hade inga klagomål sist, så det kom inte på tal ;p)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
sthlm skrev:Hur kan det vara så många bilar som kör runt med ljus som pekar i alla riktningar utom där ljuset skall vara?
Alla bilar med undantag för nya skall besiktigas varje år.

Ptja, gamla 945an var expert på att ställa om ljuset av sig själv bara några månader efter bes. hade justerat dom. Det är inte alls ovanligt om man har halv-slitna 'kastare.

Just dimljus finns det ingen lag på att dom ska fungera... Men fungerar dom så ska dom lysa rätt. "Lösning"? Koppla ur dom innan bes, koppla i dom efter bes, fortsätt åk med felinställda dimljus.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 57

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]