Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Nån nämnde Auris ovan. Jag hade en sån som hyrbil då Skodan var på plåtverkstad pga en lättare knuff bakifrån i en korsning. Den har på pappret 3 hk mer än Skodan men i verkligheten känns det som det fattas hälften. Orsaken är förstås avsaknad av turbo. Man ska växla ner för att nåt ska hända, hela tiden, och det känns inte direkt tidsenligt.

Men det var en vanlig 1.6:a. Hybriden är säkert bättre på den punkten, och så har den ju automatlåda också. Trampbil är inte kul.

Positivt med Auris var att den hade bra värme, väldigt bra faktiskt. Motorn blev varm illa kvickt och det kom rikliga mängder av det i kupén också.

Men jag skulle nog kolla på en korean före en japan i dagsläget, tror jag. Kia Soul är skittuff. :D
av llesrof
GeBo skrev:har du testat nya QQ.
hårdplast är oömt och hållbart i längden. Asiater gillar att bygga bilar som håller lääänge :D
QQ..? Vad är det?
Användarvisningsbild
av SvenB
volvoc70cab skrev:Gå in och läs nedanstående länk

http://www.kiacarclub.se/viewforum.php? ... b720afe57c
Passa dig :D Jag gjorde liknande och hänvisade en Fiat ägare till ett Fiatforum. Det togs inte väl emot här på forumet.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: QQ..? Vad är det?
Förmodligen Nissan Qashqai.
av llesrof
Nej för fan, ingen Quisquas eller vad den nu heter. De känns... inte på riktigt. Pensionärsbil. För riktigt tråkiga pensionärer. Dessutom låter namnet som en maträtt. Sorento var förvisso en glass.

Polisen in Causton kör Kia Sorento. I alla fall på film :D Israeliska polisen kör Sorento på riktigt. Ja ja... det tål att funderas på.
Ett nytt alternativ, vad tror du om Nya Subaru forester, den blev suv of the year i USA 2014. Ser rätt bra ut ändå, även om det inte är lika mycket premium som Volvo. Den borde finnas som lätt begagnad, och Subaru verkar ju ha bra andrahandsvärde.
av llesrof
GeBo skrev:ja, du har nog rätt. Missade att det är en gammal bil du är ute efter.
Då faller ju nya QQ ur ramen direkt...
Jag vet inte om du är dryg nu eller om du bara har svårt att formulera dig? Nej, jag är inte ute efter en fabriksny bil. Om en tre år gammal bil med högst 7000 mil är "gammal" så får det stå för dig. Jag köper hellre en rejäl och välutrustad begagnad bil än en ny snikmodell för samma peng. Jämfört med det jag tittar på så är ju min nuvarande XC70 rena rama fossilen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst