- mån 14 okt 2013, 14:03
#795802
Skulle vi förbjuda mörka bilar då? Självklart inte, även om det skulle göra mer för "synbarheten" enligt det jag konstaterade.
Men vad skall vi göra åt att DRL-lagen ser ut som den gör, och du tydligen inte tror på att en bilförare med körkort kan ta ansvar för sina handlingar och bland annat tända bakljuset när behov finns, om de inte har automatik? För att gå tillbaka till att alla bilar skall köra med huvudstrålkastarna och "hela batteriet" övriga lampor på bilen dygnets alla timmar oavsett väder, löser inte problemet med att vi har vissa bilförare som inte gör som de skall. Men för att undvika missförstånd, skall jag undersöka vid nästa service om det är tillåtet och möjligt att programmera om så även bakljusen lyser i DRL läget. Men endast bakljusen.
Men vad skall vi göra åt att DRL-lagen ser ut som den gör, och du tydligen inte tror på att en bilförare med körkort kan ta ansvar för sina handlingar och bland annat tända bakljuset när behov finns, om de inte har automatik? För att gå tillbaka till att alla bilar skall köra med huvudstrålkastarna och "hela batteriet" övriga lampor på bilen dygnets alla timmar oavsett väder, löser inte problemet med att vi har vissa bilförare som inte gör som de skall. Men för att undvika missförstånd, skall jag undersöka vid nästa service om det är tillåtet och möjligt att programmera om så även bakljusen lyser i DRL läget. Men endast bakljusen.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo