Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V Olovsson
#43112
Pebben skrev:
haxpet skrev: Och även om det kan vara spektakulärt så tycker inte jag att en dragster är lika imponerande som en F1:a.
Håller med dig att en dragster inte är så imponerade jämfört med en F1:a. Tycker bara just det faktum att det bara är 4meter som krävs för att nå 100 är imponerande.
Nej, klart att F1 är fränare och kostar mer kulor men stå gärna vid målgång på Mantorp park när två top-fuel passerar mål-linjen i över 500 blås!
Om du inte blir imponerad så är du antingen död eller helt ointresserad av bilar.... (och då läser du nog inte denna tråden... :wink: )
Användarvisningsbild
av Rirojej
#43113
Ok nu vet man ju en del om F1 och så det e typ det dem 2 sista sidorna här har varit om...
av Pebben
#43224
Alminjo skrev::!: Effekt i Hkr = (Vridmoment i Nm) x (varvtal i varv/minut) / 7023 :!:
Jag skulle vilja säga att det som är viktigt är vridmomentet på drivhjulen. För att då det måste du även ta med utväxlingen i transmissionen och även förluster.
Ta en Passat W8 som de testade nånstans, den hade "bara" 210hk på drivhjulen trots att motorn utvecklar 280hk tror jag.
Däckdimensioner på 17 tum

@apersson850 , nej precis, idag kör jag 225/[…]

Off topic

Svara mig själv. Såg att den just b&oum[…]

Det är förstås inte aktuellt p&ari[…]

Det var ju lite roligt att den här trå[…]