- fre 27 mar 2009, 14:00
#273373
Allt nytt är ju inte alltid bättre.
-Förr kunde man köpa belägg för 299 kr och montera dit själv, nu får man köpa till en komplett servicedator för 120.000 kr för att få loss beläggen
-Kollegan köpte nyss en ny XC70II och försökte spela sin MP3CD men det gick inte, man måsta ha High Perforamnce paketet, ok sade han sätt dit det då, Ajdå sade verkstaden det är billigare att du köper ny bil och säljer den du har även om den bara är 4 veckor gmmal. Det är nämligen totalintegrerat.
-När potentiometerbanan ( 50 öre ) i gaspjället går sönder byter man hela kabbet för 6.000-10.000
-På min D5 gick länkarmen till virvelspjället av (kostar väl max 5 kr i produktion) men det kosatde 10.000 kr att byta.
Visst på nya bilar kan man väl lägga ut de summorna men när bilarna blir lite beg kommer man ju skrota direkt istället för att laga.
-Förr kunde man köpa belägg för 299 kr och montera dit själv, nu får man köpa till en komplett servicedator för 120.000 kr för att få loss beläggen
-Kollegan köpte nyss en ny XC70II och försökte spela sin MP3CD men det gick inte, man måsta ha High Perforamnce paketet, ok sade han sätt dit det då, Ajdå sade verkstaden det är billigare att du köper ny bil och säljer den du har även om den bara är 4 veckor gmmal. Det är nämligen totalintegrerat.
-När potentiometerbanan ( 50 öre ) i gaspjället går sönder byter man hela kabbet för 6.000-10.000
-På min D5 gick länkarmen till virvelspjället av (kostar väl max 5 kr i produktion) men det kosatde 10.000 kr att byta.
Visst på nya bilar kan man väl lägga ut de summorna men när bilarna blir lite beg kommer man ju skrota direkt istället för att laga.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.