Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Om man ska räkna på detta allmänt över livets alla problem så måste allt klaffa för att man ska göra nån vinst! (jobbig mening) Det jag menar är att om man vinner lite extra soppa på att ha en etanolbil då får inget annat inträffa typ en onödig repration på bilen för då är den totala summan ev lika med noll och du kunde lika gärna haft en bensinare, ett problem som generellt gäller allt. :D
Jag har KFS i min Audi A4 1,9TDI -97. Den drog innan jag satte dit den ca 0,6l/mil blandad körning. Nu med KFS drar den 0,48l/mil blandad körning (mest stadskörning faktiskt) och med 225/45-17.
Mycket gott resultat.
Den där har väl nån motorblaska testat (kommer inte ihåg vilken) men att den INTE FUNKADE det kommer jag ihåg och det fanns någon motorexpert där som också uttalade sig och som menade att dom virvlar som denna lilla fläkt åstadkom inte kunde ha någon effekt alls.
Jag testade för ett par år sen nått undermedel som också skulle både sänka förbrukningen och öka effekten på motorn, men NEJ inte då. Jag var lite lyrisk i början men efter en sommar så hade det inte vare sig sänkt förbrukningen utan orsaken till att bilfaen gick bättre i början av sommaren, ja den var att "det är ju när man tar ut den på våren" är det alltid nyservad och alltså i bättre skick än på hösten efter 700 mil ?:-/ Och det är faktiskt så att det har funkat lika bra utan detta supermedel varje år och det verkar som att det kommer att återupprepa sej i år också eftersom bilen uppför sej som vanligt i år också. Nyservad så både går den bättre och drar mindre soppa än oservad. Basta :roll:
Ja man skulle stoppa det i tanken, ett piller när man tankade :-O) och sen skulle ALLT bli bättre :roll:
Du kan hitta allt det som skrevs då under fliken "Allmän Bil-diskussion" om du söker lite. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad medlet hette Men ?:-/ Inte Faen Funka Det Alls Inte :-O)
av *pettson*
En helt underbar produkt med en ännu underbarare placering. Den monteras direkt efter luftfiltret, dvs innan massmätaren på många många bilar. Massmätaren i sin tur KRÄVER turbulensfri luft för att kunna mäta rätt. Lär ge ypperliga resultat. Inte nog med detta, bättre resultat med ett sämre flöde i slangen på grund av hinder i slangen ska ge bättre ekonomi. Jag har ett gratis supertips. Dom som önskar köra med motsvarande produkt kan göra detta nästan gratis. Det kräver en rejäl slangklämma, den dras åt bakom massmätaren eller före den då den sitter längre bort på insugs slangen. Dra sen åt tills du deformerat slangens form rejält. Du har nu skapat både virvlar och ett sämre flöde. Det ger i sin tur GARANTERAT en lägre bränsleförbrukning.
ja du pettson.
bondfångeri i högre skolan kallar ja sådana där manicker för!
ett KR filter optimerar luftflödet i de flesta fall, men spara 20% bränsle??
Isak
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]