Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Allt handlar om okunskap och avundsjuka!

Min XC90 D5 Executive släpper ut 239g/km (CO2) samtidigt som en t.ex Saab 9-5 kombi 2.0t 150hk Automat släpper ut 251g/km! Släpper dom ut luften ur en sån också då?!

XC90 har en undre krockbalk som aktiverer den mindre bilens krockzoner. Dvs att den inte är värre att krocka med än vilken annan tung bil som helst. Dessutom kan jag köra 6 passagerare i XC90in. Hade det varit bättre med 2 st personbilar? :roll:

Okunskap och avundsjuka som sagt! PINSAMT!!!! :evil:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Läste i Metro idag att de hade satt mungbönor i ventilhattarna på några suvar. Barnsligt man blir bara förbannad trots att man inte är drabbad. :evil: Titta gärna på deras hemsida om ni inte har nått att göra jag fick mig ett gott skratt iallfall. :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
XC90_Executive skrev:Allt handlar om okunskap och avundsjuka!

Min XC90 D5 Executive släpper ut 239g/km (CO2) samtidigt som en t.ex Saab 9-5 kombi 2.0t 150hk Automat släpper ut 251g/km! Släpper dom ut luften ur en sån också då?!

XC90 har en undre krockbalk som aktiverer den mindre bilens krockzoner. Dvs att den inte är värre att krocka med än vilken annan tung bil som helst. Dessutom kan jag köra 6 passagerare i XC90in. Hade det varit bättre med 2 st personbilar? :roll:

Okunskap och avundsjuka som sagt! PINSAMT!!!! :evil:
Javisst, det är ju bla detta det hela bottnar i.....missunsamhet & avundsjuka. Släppa ut luft.....som för övrigt INTE har någonting med miljö hänsyn att göra utan bara ytterligare en ursäkt för arbetsskygga individer/grupper att föra fram en politisk agenda på yttersta vänster kanten. De önskar ta monopol på miljödebatten men jag ser dem fan inte gå & köpa en miljö bil....dvs ett konstruktivt handlande....utan det passar att åka med i bekantas drabanter eller åka taxi lite då & då.....jävla hycklare som ska ge fan i hårt arbetande svenskars bilar!
av Hemgårn
äh... i grund och botten är SUVen en konstig bil. Den är onödig, anser jag.

Dumhuvuden som saboterar bilar är inte några bra representanter för miljötänkande människor. De skapar ju bara mer miljöproblem då drabbade bilägare måste lämna in på service och få nya däck eller annat.. det är ju också en miljöpåverkan.

Lycka till med reppen av era båtar! :)
av Marbas
Citerar Roland Pettersson som gjorde ett inlägg på Expressen:

Vet Asfaltdjungelns Indianer om att varje gång dom andas så omvandlar dom ren syre till koldioxid?
Kan någon upplysa dem om detta och sedan be dom att strypa varandra för miljöns skull?

Helt rätt! Det handlar ju bara om svensk avundsjuka...

Om någon skulle ge sig på min bil och jag ser det, skulle jag nog inte kunna ansvara för konsekvenserna...

Länk till artikeln: http://karlstad.expressen.se/Karlstad/1 ... i-karlstad
av Hemgårn
Marbas skrev:Citerar Roland Pettersson som gjorde ett inlägg på Expressen:

Vet Asfaltdjungelns Indianer om att varje gång dom andas så omvandlar dom ren syre till koldioxid?
Kan någon upplysa dem om detta och sedan be dom att strypa varandra för miljöns skull?

Helt rätt! Det handlar ju bara om svensk avundsjuka...

Om någon skulle ge sig på min bil och jag ser det, skulle jag nog inte kunna ansvara för konsekvenserna...
Hehe, jo du skulle nog få ansvara för dem... sådan är lagen. Om en snubbe bryter sig in hos dig och halkar på din glidmedelstub och skadar sig blir du skadeståndskyldig... eller om du tar fram trätrean ur bagen och nitar killen som pissar på din bil... då blir det ett besök i tingsrätten. ;)
av bjorn_and
Marbas skrev:Citerar Roland Pettersson som gjorde ett inlägg på Expressen:

Koldioxiden man andas ut ingår i det naturliga kretsloppet... Roland skall nog läsa på lite.
av bjorn_and
aTommyC skrev:CO2 = CO2 uansett hvor den kommer fra. :)
Kemiskt sett är det ingen skillnad på CO2 som har fossilt ursprung och sådant som ingår i det naturliga kretsloppet, men för klimatet (om man tror på växthuseffekten) så har det stor skillnad.
Användarvisningsbild
av Larre
bjorn_and skrev:
aTommyC skrev:CO2 = CO2 uansett hvor den kommer fra. :)
Kemiskt sett är det ingen skillnad på CO2 som har fossilt ursprung och sådant som ingår i det naturliga kretsloppet, men för klimatet (om man tror på växthuseffekten) så har det stor skillnad.
bjorn_and: Nu blev det jättespännande! :D Menar du att koldioxid som ingår i det naturliga kretsloppet skiljer sig från koldioxid som har fossilt ursprung, med avseende på klimatet (givet att man tror på växthuseffekten)?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]