Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Amarace
Kan ju nämna att ett GLT-Paket är hårdare fjädring, elhissar fram, centrallås och lättmetallfälgar och svartqa lister, GLE hade samma sak förutom att dom hade mer komfortabel fjädring och kromade lister istället för svarta.
Äldre GLT var ju en "värre" bil med mekanisk insprutning o.s.v. (annan huv var bara 84, 85 fick ju även GL samma huv, och 83 o äldre hade flatnosehuven)
av Andis
Synd att bygga A traktor på den. Som jag tycker är ganska oanvändbara fordon. Vad jag förstått orkar man aldrig ha en A traktor laglig heller då körbarheten blir för jobbig och varvigt.

Satsa på att total renovera den till du fyller 18 år öva och lacka själv. Lacka om hela köp nya lister eller restaurera dom gamla till nyskick samt nya lysen. Så du får till ny skick på den.
av Volvo850T5
riktigt bra svar fattar nu skillnaden. en riktig glt har den större näbb huven ju det har inte min. min är då bara en mer "stylad" gl med lite mera tuffa grejer. kollade att jag kunde få runt 30-35 tusen för den om jag byggde den till traktor och eftersom jag ska bygga på ett annat sätt så kan jag få det för den med dagens konstiga på traktorer.
av Clonetom
Volvo850T5 skrev:fattar nu vad ni menar så då har man lärt sig nåt nytt om gamla volvo bilars värde. kan alla regler om a traktorer och räknar vara klar i november.
Bara att ut och kapa,svetsa,rikta och riva drivlina då. :wink:
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]