Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loppan78
Tror fortfarande ditt problem är FW i Dicen. 5.6.2 är gjort för Vida 2012B och jag tror inte det fungerar med den FW versionen till 2012A. Om jag vore i samma situation som dig så skulle jag avinstallera allt vad vida och dice heter. Radera alla mappar som blir kvar. Sen skulle jag ladda ner den filen som jag först länkade till och testa om det går att nedgradera dicen till FW 5.6.1. Om det går så skulle jag sean installera om Vida 2012A.

Det du också skulle kunna prova, för det är väl så att den har aldrig fungerat för dig eller hur.
Bara för att utesluta så skulle du kunna prova med en annan usb kabel då det verkar vara ett kommunikationsproblem.
Jag tror dock inte att detta hjälper men jag vet några som fått byta usb kabel till dessa interface. Den medskickade verkar inte hålla någon högre kvalité. Som sagt så tror jag inte detta hjälper men det är ju en lätt sak att testa.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Loppan78 skrev:Tror fortfarande ditt problem är FW i Dicen. 5.6.2 är gjort för Vida 2012B och jag tror inte det fungerar med den FW versionen till 2012A. Om jag vore i samma situation som dig så skulle jag avinstallera allt vad vida och dice heter. Radera alla mappar som blir kvar. Sen skulle jag ladda ner den filen som jag först länkade till och testa om det går att nedgradera dicen till FW 5.6.1. Om det går så skulle jag sean installera om Vida 2012A.

Det du också skulle kunna prova, för det är väl så att den har aldrig fungerat för dig eller hur.
Bara för att utesluta så skulle du kunna prova med en annan usb kabel då det verkar vara ett kommunikationsproblem.
Jag tror dock inte att detta hjälper men jag vet några som fått byta usb kabel till dessa interface. Den medskickade verkar inte hålla någon högre kvalité. Som sagt så tror jag inte detta hjälper men det är ju en lätt sak att testa.
Jag kommer att invänta en fungerande 2012b, vill inte krångla med att försöka nergradera dicen.
Med mitt flyt så kommer den väl att sluta fungera helt. :(
Återkommer med svar nån gång..
av kamilenski
Har fått hem min 2012A idag. Djävlar vad sur jag blir. Bara minsta datorn som läser av DVD DL!
Med futtiga 2Gb RAM. Får inte igång i denna. Får flytta iso till den andra dator och bränna på vanl CD.
Eller har ni andra tips?
Användarvisningsbild
av Loppan78
Vad får du för felmeddelanden när du försöker att installera?
Jag har 2Gb RAM på min laptop och det är inga problem.
Kopiera filerna på Vida DVD'n till ett usb-minne/usb-hårddisk och sätt det i en annan dator och installera därifrån.
av Gelis
2Gb startar inte installationen med, det är 4 Gb krav för Vida 2012. men går att komma runt genom att ändra startfilen (Ini). Kopiera över hela DVD:n tll hårddisken och öppna inifilen med notepad (anteckningar) leta reda på min ram och ändra från 4 till 2, spara. Installera Vida från hårddisken.
av kamilenski
Gelis skrev:2Gb startar inte installationen med, det är 4 Gb krav för Vida 2012. men går att komma runt genom att ändra startfilen (Ini). Kopiera över hela DVD:n tll hårddisken och öppna inifilen med notepad (anteckningar) leta reda på min ram och ändra från 4 till 2, spara. Installera Vida från hårddisken.
Smart! Tackar. Ska testa!
Användarvisningsbild
av Loppan78
Gelis skrev:2Gb startar inte installationen med, det är 4 Gb krav för Vida 2012. men går att komma runt genom att ändra startfilen (Ini). Kopiera över hela DVD:n tll hårddisken och öppna inifilen med notepad (anteckningar) leta reda på min ram och ändra från 4 till 2, spara. Installera Vida från hårddisken.
Min Laptop har 2Gb RAM och det var inget problem att installera 2012A utan att ända i .ini filen.
av zwampen
kamilenski skrev:Har fått hem min 2012A idag. Djävlar vad sur jag blir. Bara minsta datorn som läser av DVD DL!
Med futtiga 2Gb RAM. Får inte igång i denna. Får flytta iso till den andra dator och bränna på vanl CD.
Eller har ni andra tips?
Piratebay :)
av TK1974
Kan nu konstatera följande att min uppdaterade Dice med FW 5.6.2 funkar med både min gamla maskin med WIN 7 Pro 32-bit och 2011D och med min nyare maskin med WIN 7 Pro 64-bit och 2012B och allt funkar utmärkt!! :-)-)
av kamilenski
Jag har iaf beställt 2 Gb ram till. Fortsättning följer!
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 241

Bara kondensvatten från ac.

B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Mitt vänstra framdäck har en negativ cam[…]