Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
jwiss skrev:
joel80 skrev:Lägg ett par hundringar på (om du inte redan har det) i allafall ett 32gb minneskort, och ställ upp kvalitén. Åker du på en smitare eller nått sånt och inte kommer kunna läsa skylten p.g.a kvalité kommer du gräma dig i evighet.
Försäkringsmässigt räcker det långt att man kan visa att det var en annan bil. :)
Både ja och nej. Kan du visa att det är ett annat okänt fordon får du hjälp av trafikförsäkringsföreningen. Dock fortfarande med en självrisk.
Är motparten känd så kostar det inte dig en krona. Kanske är värt att lyckas läsa regnumret om man kan spara 2215 kr på det ;)
Användarvisningsbild
av joel80
I en tråd här på forumet har vi ju exakt det scenariot. Trots att TS i denntråden har en prejning på film (men där han inte kunde läsa regnr) så räknar försäkringsbolaget det som singelolycka.. D.v.s med självrisk och med premiehöjning. TFF har kontaktas och förhoppningsvis får han hjälp där med en del av självrisken.

Den tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=125904
av waspman
Inte hänt så mycket, men här kommer två små klipp. Möte med timmerbil samt en omkörning där jag nog tycker att han går in lite väl tidigt framför mig.
[youtube]vruKTXoe8JQ[/youtube]

Användarvisningsbild
av Slasse
Det där med avstånd till framförvarande bil måste väl i särklass vara det vanligaste försäkringsärendet i förhållande till kostnad? :(
av waspman
Rodeller...Ett litet klipp där jag ska ta och svänga av vid andra avfarten, men en husbil tyckte att den, istället för att lämna företräde, skulle ut före mig.
[youtube]OGTUZscMHtw[/youtube]

Användarvisningsbild
av Steffe3
[youtube]M4QftYau99g[/youtube]

Nu när man "äntligen" stött på någon med släckta bakljus så vill man ju inte vara med om det igen >_>

Det var inte bara jag som blinkade heller, husbilen blinkade, mötande blinkade, men ingen reaktion på den biten jag låg framför honom/henne.
Användarvisningsbild
av joel80
Suck... man blir så trött på vissa förare! Har noll koll på sin bil och allt runtomkring. : :x :x
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tycker det där är så förbannat obegripligt, eller är det bara jag som har så jävla usel mörkersyn numera? De kan ju inte se många meter framför bilen, borde de inte börja undra varför det lyser så dåligt? Eller bryr de sig helt enkelt såpass ofantligt lite att "det ska säkert va så, jag orkar inte gå ut och kolla"?
Användarvisningsbild
av joel80
Då kan man med fördel slå igång sina helljus när man möts.. Eller några sekunder innan.. Man vill ju inte riskera att bli tillfälligt bländad så man förlorar onödigt med sikt vid mötet. Och kör mötande med felaktig och bländande lyse har den säkert inget emot att man gör detsamma.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 66

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]

B230F går fett