Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Loppan78 skrev:Jag kör med 2012A och det var ingen uppdatering utan det var nyinstallation som gällde. Vad har du för firmware version i din Dice? Har du uppdaterat den?
Har ikke oppdatert min DICe nei. Er det mulig ?

Har FW 5.5.0
Användarvisningsbild
av Tallberg
Tja, jag försökte läsa av min v60 my12 idag men det fungerade inte. Fick upp ett meddelande i vida att jag borde uppdatera FW. Och när jag skulle läsa av bilen så kom det upp ett felmeddelande (kolla bilden).
Vad kan det vara för fel?

Bild
Senast redigerad av 1 Tallberg, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loppan78
Tallberg skrev:Tja, jag försökte läsa av min v60 my12 idag men det fungerade inte. Fick upp ett meddelande i vida att jag borde uppdatera FW. Och när jag skulle läsa av bilen så kom det upp ett felmeddelande (kolla bilden).
Vad kan det vara för fel?
Det är nog samma för dig. Du måste uppdatera FW i din dice. Det görs genom att följa länken i ovan inlägg.
Användarvisningsbild
av Tallberg
sorry, får ej till någon bra bild på felet. tror ni det kan avhjälpas med en uppdatering av dicen?
Användarvisningsbild
av Tallberg
ok, tack.
måste man köra uppdateringen när dicen är ansluten till extern ström eller funkar det när den är inkopplad i bilen?
Användarvisningsbild
av Tallberg
bortse från vad ja frågade tidigare, har läst i länken du postade. Man måste ha extern ström.
Det får bli en tur till Kjell å company då.. :)
Användarvisningsbild
av Loppan78
Tallberg skrev:ok, tack.
måste man köra uppdateringen när dicen är ansluten till extern ström eller funkar det när den är inkopplad i bilen?
Den ska vara kopplad till extern strömkälla.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 241
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]