Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Ja precis. Tänkte prova att ha den till höger om från förarplatsen sett.

I mitten sitter den bra och centrerat. För långt upp tar inte torkarna.
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Hur mycket ser ni av kameran när ni kör? Jag tänker hurpass "störande" moment den blir av att sitta under spegeln. Min kamera är förstås lite större så den placerade jag till höger om spegeln. Finns ju en del utrymme där så det gick att kila in den lite lite lite bakom och ändå få en hyfsat centrerad vy på inspelningen.
När jag kör så ser jag förstås kameran men det blir som en förlängd backspegel egentligen, dvs inte störande alls.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag har ju inte city safety mm så ser den inte alls, kanske 1mm i sämsta fall :)

EDIT: Knäppte en bild
Bilagor
6.JPG
6.JPG (77.09 KiB) Visad 968 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ser den, men tycker inte den är ivägen. A-stolpen är betydligt mer "täckande" för sikten åt vänster. Har man lite rörligt huvud när man kör är vare sig A-stolpen eller kameran något problem. ;)
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Alltså man ska inte framkalla fara för andra.. men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är rätt åt föraren bakom.
Sitter nästan och småmyser när jag ser det hela... och hoppas samtidigt att hen ändå klarade sig oskadd.
[youtube]eSE3fkeHAmo[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=eSE3fkeHAmo
Användarvisningsbild
av grillchips
HAHA! Ja, nu kanske personen förstår varför man ska hålla avstånd. :lol:
Noll sympati för föraren som åkte av, idiot.
av malajo
Fick hem min kamera idag (gw1)och i morgon blir det förmodligen montering.
Nått speciellt man ska tänka på innan kanske?
Känns som att man kan gömma den ganska bra bakom spegeln men vill man ha den för långt upp? Tänkte mest på att där e nån toning på rutan längst upp. Torkarna kanske inte tar där uppe? Skärmen tänds varje gång den får ström, kan man ändra det?
Användarvisningsbild
av joel80
Man ska kunna ställa in så dem släcks efter en minut eller nått sånt.
Sätt den så att linsen är under där rutan är tonad.. Annars blir det nog väldigt mörkt i mörker.

Sen ska man kanske inte dra kabeln över där krockgardinerna går.. Det fick jag lite skäll för här på forumet.. ;)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 66

Ja det var ju billigare än på Volvo i J[…]

Fel generator V70??

Är det bara att byta rakt av eller någo[…]

har ett udda problem, har en V50 2010, med 2.0 Fle[…]

Sant! Men är ett verktyg "dyrt"? - […]