- ons 09 nov 2022, 12:09
#1518532
Vore dåliga företagsledare om dem inte försökt tjäna pengar på elbilsruschen vi haft senaste 5 åren.
Bara hoppas man kommit långt nog att kunna pressa ner sina tillverkningskostnader så folk fortfarande kommer köpa deras bilar.
Inte för att vi i Sverige enbart kommer påverka priserna, men när länder som Tyskland, Norge och Danmark följer efter så kanske vi ser en ändring av prisbilden på elbilar.
VolvoB20 skrev:Nu var det väl inte Afrika bilar som var på tapeten, Du kan ju få en sådan här med massor utrymmer, +100 mil räckvidd, 4-fyrhjulsdrift, bra bagage och 2000 kr dragvikt för strax över 400.000 kr. Men de är ju snart förbjudna och ska du ha det i en elbil får du ju punga upp det dubblaBil industrin har smitt medans järnet var varmt och utvecklat och förhoppningsvis tjänat pengar för att kunna leverera lite mer ekonomiska bilar framöver.
Vore dåliga företagsledare om dem inte försökt tjäna pengar på elbilsruschen vi haft senaste 5 åren.
Bara hoppas man kommit långt nog att kunna pressa ner sina tillverkningskostnader så folk fortfarande kommer köpa deras bilar.
Inte för att vi i Sverige enbart kommer påverka priserna, men när länder som Tyskland, Norge och Danmark följer efter så kanske vi ser en ändring av prisbilden på elbilar.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer