- fre 08 apr 2022, 09:36
MEN... De enda bilar som i dag klarar dra mina olika släp är Tesla model X och BMW IX 50 som har laglig dragvikt och någorlunda räckvidd, men de liger ju på ca 1,2 mille i pris.
Så jag inser ju att mitt nästa bilbyte ligger ca 10 år i fram i tiden när dessa bilar förhoppningsvisa är nere i 250.000 kr som beg och man kan köpa en.
Malmstroem skrev: ↑fre 08 apr 2022, 09:26 Ja, men jag tror att relativt många av dem med behov av att dra saker väljer begagnad bil. Jag har valt att behålla min fossilbil längre än vanligt p.g.a. att alla alternativ som kan ersätta den är i mitt tycke för dyra.Precis, De enda alernativ jag kan tänkla mig attt köpa är elbil idag.
Senaste siffrorna visar att 56% av nyregistrerade personbilar är laddbara. Av de återstående 44% är väldigt stor andel mindre bilar som inte direkt är lämpliga för att dra husvagn.
(Naturligtvis säljs det fortfarande fossilbilar som fungerar som husvagnsdragare. Men det blir relativt sett färre.)
MEN... De enda bilar som i dag klarar dra mina olika släp är Tesla model X och BMW IX 50 som har laglig dragvikt och någorlunda räckvidd, men de liger ju på ca 1,2 mille i pris.
Så jag inser ju att mitt nästa bilbyte ligger ca 10 år i fram i tiden när dessa bilar förhoppningsvisa är nere i 250.000 kr som beg och man kan köpa en.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.