Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Sunschreem skrev:...
Hur gammal är du egentligen? Du resonerar som en tonåring som blivit av med sin trimmade moppe. Jag har aldrig blivit dåligt bemött av en polis, och det säger kanske mer om dig än om poliser. Att du dessutom raljerar om att polisen är en kriminell organisation som utövar maktmissbruk, och att det skulle leda till massdemonstrationer utomlands säger väl allt... Har du varit utanför Sveriges gränser? Vi ska vara mycket glada över den polis vi har. Korruptionen är extremt låg, "kårandan" inte alls lika stark och kontrollen betydligt bättre.
llesrof skrev:
Sunschreem skrev: Tacka fan för att jag flyttat från Motala och slipper dessa vitaminberikade ärthjärnor på två hjul varje år! 2008 när ajg tog körkort var det gott om bilar på stan en fredagskväll. Men sist jag åkte där så såg jag max en bil. Polisen har effektivt satt p för allt motorintresse i den staden. Men att jaga snorungar i en trött 740 är tydligen viktigare än den tjej som blev våldtagen mitt i centrala motala halv tre på en fredagsnatt. Är det inte där och då poliser ska göra lite nytta? Poliser är sveriges största kriminella organisation, med ett maktmissbruk som skulle leda till mass-demostrationer i andra länder. Det är så underbart att bo där jag ser en polis i månaden. Och inte gnäller dom på mina xenon-p.ljus heller!
Om polisen vetat att den där tjejen skulle våldtas just där så hade de nog prioriterat att fånga våldtäktsmannen istället för att jaga dig. Nu vet jag inte vad du hade gjort för att dra till dig polisens uppmärksamhet, men vi kan ju vända på resonemanget; om snorungarna inte drog till sig uppmärksamheten från polisen så kunde polisen koncentrera sig på att finka riktiga busar istället för småglin som stesar runt i sina bilar. Ja, om det nu är trafikpolisens jobb att jaga våldtäktsmän. Personligen tycker jag att det är bra att polisen inte låter småbrott passera obemärkt. Brott skall aldrig löna sig.
Jag tror att Polisen var på stationen och pissade. Inte var de ute och
jagade motoriserade terrorister inte...
av umekille
Jag fick en högerregel kl 01 på natten...
stanna med forden...inget hände.
viftade med höger arm och pekade...inget hände.
stack ut höger hand genom sidorutan o pekade.
Då kom blåljus runt bilens rutor igång och en tvär
rivstart upp mot mej. Polisen klev ut och fråga om jag hade problem
med mina händer,-nä sa jag visa att du har högerföreträde.
Då fråga han bryskt-o hur full är du då inatt? Jag svara lika full som
en nykterist...då fick jag blåsa.Tjejpolisen gick fram om bilen o gjorde en
koll med datan. Sen skyllde han tvärt på att dem fått annat viktigare
jobb och inte hade tid slösa på mej. Ingen ursäkt eller så från deras sida
Edit: hade jag bara kört på hade jag banne mej åkt för högerregeln.
umekille skrev:Jag fick en högerregel kl 01 på natten...
stanna med forden...inget hände.
viftade med höger arm och pekade...inget hände.
stack ut höger hand genom sidorutan o pekade.
Då kom blåljus runt bilens rutor igång och en tvär
rivstart upp mot mej. Polisen klev ut och fråga om jag hade problem
med mina händer,-nä sa jag visa att du har högerföreträde.
Då fråga han bryskt-o hur full är du då inatt? Jag svara lika full som
en nykterist...då fick jag blåsa.Tjejpolisen gick fram om bilen o gjorde en
koll med datan. Sen skyllde han tvärt på att dem fått annat viktigare
jobb och inte hade tid slösa på mej. Ingen ursäkt eller så från deras sida
Edit: hade jag bara kört på hade jag banne mej åkt för högerregeln.
Är du säker på att det var högerregel där då? :mrgreen:

Om jag tolkar ditt något kryptiskt skrivna inlägg rätt så stannade du för att låta en polisbil passera då det var högerregel på platsen. Polisen hade också stannat och stod kvar. Du ville att polisen skall köra då denna hade förkörsrätt, men när polisen inte kör börjar du vifta och veva med händerna för att ge tecken åt polisen att köra? Inget händ så du vevade ned fönstret och fortsatte vifta och ge tecken med handen. Då slog de på blåljusen och en polis kom fram till dig och frågade om du var full vsrpå du gav ett lite klämkäckt svar att du var lika full som en nykterist.

Har det slagit dig att polisen kanske inte hade en aning om varför du satt och viftade och vevade med handen? Polisen kanske var upptagen med ett radioanrop och tyckte att det var ett utmärkt tillfälle och låta dig köra och visade det genom att stå kvar? Då började du vifta och fäkta med armen, veva ned rutan och vifta och fäkta ännu mer. Betänk att detta var mitt i natten och säkert mörkt. Då hade jag också blivit misstänksam om jag vart polis. Att du fick blåsa är ju skitbra. Alla som stoppas, oavsett anledning, borde få blåsa.

Du och "Sunschrem" skulle nog komma bra överens tror jag. Ni kanske skulle ses någon helg och ströga runt, runt, runt på stan med era bilar? :mrgreen:
Intressant tråd :). Kan säga att när jag var ung och dum och körde motorcykel så tyckte även jag att polisen skulle jaga riktiga skurkar istället för att hetsa "oskyldiga" trafikanter som mig själv. Nu när jag har blivit äldre (och förhoppningsvis lite klokare) så ser jag lite annorlunda på saken. Det ligger mycket i dessa ord
llesrof skrev:"vi kan ju vända på resonemanget; om snorungarna inte drog till sig uppmärksamheten från polisen så kunde polisen koncentrera sig på att finka riktiga busar istället för småglin som stesar runt i sina bilar"
Fartdåre skrev:
llesrof skrev: Du och "Sunschrem" skulle nog komma bra överens tror jag. Ni kanske skulle ses någon helg och ströga runt, runt, runt på stan med era bilar? :mrgreen:

Bensin på brasan... :wink:
Jag har min inre bild klar för mig hur dessa två ungtuppar är och agerar :D
llesrof skrev:
Sunschreem skrev: Tacka fan för att jag flyttat från Motala och slipper dessa vitaminberikade ärthjärnor på två hjul varje år! 2008 när ajg tog körkort var det gott om bilar på stan en fredagskväll. Men sist jag åkte där så såg jag max en bil. Polisen har effektivt satt p för allt motorintresse i den staden. Men att jaga snorungar i en trött 740 är tydligen viktigare än den tjej som blev våldtagen mitt i centrala motala halv tre på en fredagsnatt. Är det inte där och då poliser ska göra lite nytta? Poliser är sveriges största kriminella organisation, med ett maktmissbruk som skulle leda till mass-demostrationer i andra länder. Det är så underbart att bo där jag ser en polis i månaden. Och inte gnäller dom på mina xenon-p.ljus heller!
Om polisen vetat att den där tjejen skulle våldtas just där så hade de nog prioriterat att fånga våldtäktsmannen istället för att jaga dig. Nu vet jag inte vad du hade gjort för att dra till dig polisens uppmärksamhet, men vi kan ju vända på resonemanget; om snorungarna inte drog till sig uppmärksamheten från polisen så kunde polisen koncentrera sig på att finka riktiga busar istället för småglin som stesar runt i sina bilar. Ja, om det nu är trafikpolisens jobb att jaga våldtäktsmän. Personligen tycker jag att det är bra att polisen inte låter småbrott passera obemärkt. Brott skall aldrig löna sig.

Just den kvällen stog vi med avstängda bilar på maxi, bortsett dom som åkte till o ifrån. Jag körde en 100% orginal volvo 944, inte ens tonade rutor. Polisen lär ju veta när krogarna i staden dom patrullerar stänger. Och att kommande timme kan mycket hända i staden.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]