Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompathepilot
llesrof skrev:
rd350 skrev:Varför skulle bönder vara dummare än andra?? Säger väl ganska mycket om den som skriver en sån sak på ett forum...(stolpskott!)
Nu skrev han inte att bönder är dummare än andra. Han skrev "dumma bönder" och syftar helt enkelt endast på de bönder som är dumma, alltså inte smarta bönder eller ens normalbegåvade bönder. Varför han explicit nämer just bönder istället för varvsarbetare, lokförare, kallskänkor eller managementkonsulter kanjag dessvärre inte svara på. Det finns troligtvis dumma personer inom dessa yrkesgrupper också. :mrgreen:

Haha, du gjorde mig glad.... btw säger jag gasurladdningslampa, man vill ju inte bli förväxlad med dumma bönder...
av GreenFuture
X.....enon eller Hydrog på billigaremil.com
jag har blivit utblåst härifrån ........men är inte arg bara tycker synd om att framtidens bränsle kastas bort av väldigt naiva människor.
Ni måste tro på en framtid med bättre bränsle till våra fordon.
Men håll på ni, en dag ni fattar...........
Användarvisningsbild
av Camel
Ja, en aning OT...
@GreenFuture: Om du har någon åsikt om hur "Xenon" ska uttalas så kan du säkert skriva det i denna tråd. Andra ämnen behandlas i andra trådar.
av llesrof
GreenFuture skrev:X.....enon eller Hydrog på billigaremil.com
jag har blivit utblåst härifrån ........men är inte arg bara tycker synd om att framtidens bränsle kastas bort av väldigt naiva människor.
Ärligt talat så tycker jag att denna "GreenFuture" borde få en egen forumsdel, eller i alla fall en egen tråd, där vi kan bemöta alla hans inlägg och åsikter utan att de skall behöva låsas. Det skulle vara rätt underhållande och vi skulle alla kunna ventilera vad vi känner inför... öh... vår oro för framtiden och... hm... de mirakelprodukter som skall rädda oss och våra, och speciellt "GreenFutures", barn. Så... kan vi fortsätta snacka och älta uttal på xenon nu?
av 2444ever
llesrof skrev:...
Så... kan vi fortsätta snacka och älta uttal på xenon nu?
Jag känner några som röker som uttalar det "senon", vad talar det för?

PS. För övrigt tycker jag det är ett alldeles utmärkt förslag med en egen olåst tråd för Mr. GreenFuture där han kan bre ut sig hur som helst, i mina ögon är det total anti-reklam han gör med sina inlägg för den hemsida han så frenetiskt försöker få folk o läsa.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Vill bara inlägga att även jag säger c-non, med en liten betoning på c, kanske för att jag är västmanlänning. För övrigt så skulle man ibland vilja ha en gilla knapp. Älskar när jag hittar såna här trådar men min fru undrar vad det är som är så jäkla kul på datorn. Vissa inlägg är bara för bra måste jag säga :D /Clas
Användarvisningsbild
av vetten
vetten skrev:Googlade lite till och hittade det här:

http://www.easytrans.org/se/?q=xenon

Klicka på pilen vid högtalaren så får man höra uttalet på engelska men det borde väl även gälla svenska :-)-)

Men dög inte uttalet här på denna länk då???????

Det är ju bara att klicka på pilen vid högtalaren mitt på sidan så får ni ju höra hur det ska låta, går att lyssna hur många gånger som helst :-)-)

Bara att ge sej där och det hela är utrett en gång för alla :mrgreen:
av PTV
GreenFuture skrev:X.....enon eller Hydrog på billigaremil.com
Jo vi fattar nog "GreenFuture" att du inte fattat detta forum och detta innehåll så micket bravo.Köp billigt bilet i annat landet och köra på solskenet.Vi fattat. :D
av *pettson*
Det är säkert jag som är problemet till utelåsningen utan att ha gjort nåt .
Jag ville ju ha några svar och då var jag anställd av oljebolagen ibland dom personliga angreppen som troligen triggade stoppet.
Ser man såna inlägg i skenet av Xenonljus (uttalat x) så blir seriositeten allt blekare.
Jag för min del tror redan på en framtid med renare fordon. Den inkluderar inte att vi tar vårt dricksvatten som det ändå är ont om i delar av världen för att köra bilarna på det.
Ser man sen till den skrämmande dåliga insynen i bilavgaser och förbränningsteknik som GreenFuture visat med sina inlägg så skulle han ha en Xenonlampa (uttalat X ) uppgängad där det sällan skiner normalt sett för upplysnings skull.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]