- mån 29 nov 2010, 08:49
Om nu Mercedes har gubbstämpel så ligger väl inte Volvo långt efter ??? :roll:
sandberg skrev:Vet att de hade ett test med Skoda Superb och E-klassen i något brittiskt bilprogram och där sopade vad jag förstår Superben banan med E-klassen. Kvalitetsmässigt så testade han att slå med någon plasthammare i instrumentpanelen och på Superb funkade allt bra men på E-klass så tror jag platsen sprack...Det där med illvilliga vekstäder, el och elektronikproblem är inte unik för Mercedes, vi behöver väl inte gå längre än till detta forum för att få läsa om detta.
Att dissa Skoda Superb utan att ha kört den tror jag är lite gammaldagstänkt. Skoda för 10 år sen är en annan sak mot Skoda idag. Den innehåller all teknik och utrustning från Audi i praktiken. Men närmare halva priset.
Min fundering är just: Hur kan någon ens fundera på Mercedes om man är under 60? Gubbstämpeln är brutal. Kvaliteten är ju inte direkt världskänd med konstanta rostproblem, elektronikproblem, mjukvaruproblem, illvilliga verkstäder etc. Och det för priser bortåt halvmiljonen. Om du ska lägga bortåt 450k, köp nya BMW 5-serie isåfall är ju mitt råd.
Om nu Mercedes har gubbstämpel så ligger väl inte Volvo långt efter ??? :roll:
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm