Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av martinu
Jag är 19år och kör en volvo 745 alt -90. det var väldigt många i min ålder som skrattade när jag köpte min 745a och tyckte jag skulle köpa något mer ungdomligare (bmw eller golf). Och sedan när man köper en volvo kombi så är det helt kört, för då säger dom att man har blivit svensson, man ska skaffa familj mm. Min första bil va en bmw 318i -93 (lite stylad) När man hade den så var det ingen som sa något negativt då var alla så imponerade och tyckte man va cool! haha. Även fast den var helt slut i motorn och ganska trött.
Användarvisningsbild
av Fraz
martinu skrev:Jag är 19år och kör en volvo 745 alt -90. det var väldigt många i min ålder som skrattade när jag köpte min 745a och tyckte jag skulle köpa något mer ungdomligare (bmw eller golf). Och sedan när man köper en volvo kombi så är det helt kört, för då säger dom att man har blivit svensson, man ska skaffa familj mm. Min första bil va en bmw 318i -93 (lite stylad) När man hade den så var det ingen som sa något negativt då var alla så imponerade och tyckte man va cool! haha. Även fast den var helt slut i motorn och ganska trött.
Helt klart bättre val med en 745 GLT än en TRÖTT 318...
Det är manligt me kombiskåp :lol:
av Infide
Jag är 19 och åker V70, fått höra allt från sossebil, gubbe etc, men jag bryr mig inte, den tar mig dit jag vill, när jag vill, och utan problem. Volvo eller Porsche, allt däremellan är inget att ha! =) De som åker med uppskattar ganska snabbt komforten och den låga ljudnivån, och man ser genast den ångerfulla blicken i deras ögon efter köpet av Ferritas 3" på sina T5or... :)
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]