Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Jag tycker att du har en poäng där. Det är väl kanske varumärket som man riktar in sig på att sälja in nu och förr var det bilarna. Kanske borde Volvo även göra reklam för själva funktionerna i bilarna, eftersom de är bilarna som man skap köpa?

Blir det alltför mycket fokus på att Volvo PV har sitt ursprung i Sverige, så kan man fundera om de genomgår en identitetskris och att de måste övertyga sig själva om att det fortfarande är en svenskutvecklad bil, trots Fords tidigare ägarskap och Geelys nuvarade ägarskap.

Det är väl en fin balansgång hela tiden vad som ligger i tiden vad man vill betona i sin marknadsföring. Samtidigt om de bara skulle visa bilarna, så skulle ju Volvo PV var som vilken annan biltillverkare som helst och kanske försvinna i mängden? Det gäller ju att försöka stå ut från mängden på något bra sätt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Allinug skrev:... Det gäller ju att försöka stå ut från mängden på något bra sätt.

... Och just Volvo har ju ALLTID varit om säkerhet.. Inte motor, inte utseende eller ens lastutrymme trots att man fick in en hel mindre bil i skuffen på 7/945 :roll: . Nej, det har alltid varit säkerheten som har varit i fokus.
Att då göra en reklam som inte säger ett skit om det som är "unikt" med volvo är ju en riktig miss.
av katteniris
Bilreklamen av idag skiljer sig mot hur den var för...

När vi för några veckor sedan kom fram till att vi skulle köpa en ny bil, så tittade vi först på BMW, men märkligt nog så fanns knappt någon information om bilens säkerhet, kunde t.ex inte hitta en rad om hur många krockkuddar en ny BMW har och kom fram till att biltillverkare idag inte vill förknippas med traffkolyckor och därför spelar på andra insitament för att hitta kunder... Vem vill bli påmind om att den nya bilen kan krocka egentligen..?

Vi valde att beställa en ny Volvo, men även Volvo som är kända för sin säkerhet väljer att marknadsföra sina bilar på annat än just säkerhet. Personligen tycker jag Volvos nya reklam är suverän, jämfört med den här fåniga reklamen med bilar som flyger omkring mellan husen som flera andra tillverkare kör med...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad

Denna hade varit bra om dom kört denna reklamen i Tv:n, där får man verkligen se mycket av XC60 R-design i en fin miljö!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad

Eller denna, jag tycker iallafall det ger väldigt mycket ha begär. :)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Gillar! Speciellt kul var det att en av mina absoluta favorit platser är med, Fyren i När. Underbart där!
Användarvisningsbild
av crumpets
simonhalmstad skrev:

Denna hade varit bra om dom kört denna reklamen i Tv:n, där får man verkligen se mycket av XC60 R-design i en fin miljö!
Nej... Det där hade varit total skräpreklam. Såna där videos är endast bra för oss bilonanister som njuter av att se en fin bil i fina miljöer. Vi är så få att om man gör reklam för oss går man väldigt snart i konkurs. För svensson handlar det mer om att skapa en allmänt positiv känsla mot ett visst märke så han eller hon är mer trolig att välja det märket nästa gång det ska köpas bil.
av Linqid
Lucif3r skrev:Att då göra en reklam som inte säger ett skit om det som är "unikt" med volvo är ju en riktig miss.
simonhalmstad skrev:

simonhalmstad skrev:

Eller denna, jag tycker iallafall det ger väldigt mycket ha begär. :)
Miss och miss...

Två reklamfilmer som vi bilnördar gillar. Men har du läst en rad om dessa i media? Reklam är för dyrt för att slösas bort på något som inte uppmärksammas. Det finns ju en anledning till att snart varenda butikskedja har en radiojingel där någon störande jävel sjunger en irriterande låt. MEN, den sätter sig! Rätt vad det är så står du där och nynnar i duschen.

Man måste ta plats i mediavimlet, en fräck bil gör tyvärr inte det annat än för ett fåtal intresserade. Zlatan som badar isvak däremot, det ser alla!
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
crumpets skrev:Skönt att bättreförrmaffian kommer och ställer tråden tillrätta!
Ja! Det var bättre förr, utan tvekan! Vad vackra och enkla bilarna var då. ;;-O Den "moderna" 850'n är ju som en PV i enkelhet om vi jämför med en bil av idag. :)

Ja, ni märker att jag tycker om äldre bilar så jag behöver väl inte nämna att Volvo's senaste och övriga märkens nyare bilar tilltalar mig väldigt lite? Därför kör jag 850. :wink: Smaken är som baken, det här är min personliga åsikt. Så kommentarer från diverse surgubbar som är nybilsåkare undanbedes. (P)
Användarvisningsbild
av crumpets
Nej, det är den inte. Vad skulle vara nämvärt mer avancerat på en 850? Den har ju noll av enkelheten hos 7xx/9xx. Trångt eländigt motorrum, tvärställd eländig motor, eländig tvärställd kompaktväxellåda, eländig framhjulsdrift som dödar körglädjen, den har färddator, datorstyrda airbags, ABS, m.m. En 850 är ju som vilken modern bil som helst fast lite sämre. Jag kan helt ärligt förstå nostalgin kring de riktigt enkla dumbilarna men 850-nostalgi är för mig helt oförståeligt. Utom att det kan vara en fin bil, det köper jag. Men enklare än dagens? Tjena. Handlar bara om rädsla för ny teknik i så fall.
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]