Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Dålig ursäkt för att strunta i att byta. Orkar man inte själv så tar verkstaden gärna betalt för att hjälpa till då det bara finns två val, göra själv eller betala för jobbet.
Dom ångrar slöheten/snålheten den dan dom kör på något/någon pga att dom kör på något och man kan aldrig skylla på att man inte ser vad som finns på vägen oavsett om det har reflexväst eller kolsvart jacka, om inte annat så har man helljuset på när man möter gående för dom skall man inte blända av för då det är för deras egen säkerhet oavsett om dom anser det eller inte.
ER skrev:Dålig ursäkt för att strunta i att byta. Orkar man inte själv så tar verkstaden gärna betalt för att hjälpa till då det bara finns två val, göra själv eller betala för jobbet.
Dom ångrar slöheten/snålheten den dan dom kör på något/någon pga att dom kör på något och man kan aldrig skylla på att man inte ser vad som finns på vägen oavsett om det har reflexväst eller kolsvart jacka, om inte annat så har man helljuset på när man möter gående för dom skall man inte blända av för då det är för deras egen säkerhet oavsett om dom anser det eller inte.
nej för fan det är ingen ursäkt alls var heller inte så jag menade jag menade att det blir dyrt att byta lampan. tur för mig att jag kan byta själv :D.
håller helt med om det du säger ovan :-)-) .

hasse.
Tyvärr så säger många innan dom ens lyft huven och kikat på hur det ser ut "kan inte, nää helt omöjligt".
Att dom skulle kunna gå in på närmsta mack, be någon på parkeringen eller kanske jobbet verkar vara otänkbart.
Det verkar som om en stor del inte ens vill försöka eller vill kunna och väntar till service.
sthlm skrev:Tyvärr så säger många innan dom ens lyft huven och kikat på hur det ser ut "kan inte, nää helt omöjligt".
Att dom skulle kunna gå in på närmsta mack, be någon på parkeringen eller kanske jobbet verkar vara otänkbart.
Det verkar som om en stor del inte ens vill försöka eller vill kunna och väntar till service.
jo det verkar vara hyggligt vanligt ja.

demontera fronten kan nog inte personalen på en vanlig mack i de flesta fallen.
fråga på tex jobbet är ingen dum ide alltid är det nån som känner nån osv som kan göra jobbet för en vettig peng
oavsett om fronten måste ner eller ej.

Med vänlig hälsning hasse.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
I handboken till min bil står det "gasurladdningslampor och LED-dioder kan bytas hos en fackverkstad." Jo, dom använder orden "gasurladdningslampor" och "led-dioder" i den svenskspråkiga handboken.

Jag bytte parkeringslampor förra året. Jag plockade ur xenonlampan (vanlig D1S) och la åt sidan för att få mer plats för fingrarna. Tur jag inte hade läst den meningen i handboken då ännu, skulle ha varit så trist att behöva uppsöka "fackverkstad" för den manövern. :lol:

Det borde vara dryga böter på att konstruera bilar där man inte kan byta en glödlampa vid vägkanten utan verktyg.
har du fasen rätt i borde vara dryga böter på bygga bilar som man inte kan byta lampor på efter vägen.
det var bra att du kunde byta dina lampor själv där spara du nog en slant.

Med vänlig hälsning hasse.
Perc skrev:I handboken till min bil står det "gasurladdningslampor och LED-dioder kan bytas hos en fackverkstad." Jo, dom använder orden "gasurladdningslampor" och "led-dioder" i den svenskspråkiga handboken.

LED-diod :lol: :lol: :lol:
Den som skrev det borde kanske googlat efter vad "LED" står för :lol:
Gasurladdningslampor, ja det var ju också ett fyndigt ord, garanterat skrivit på det sättet för att "skrämma" folk, "VA? Det har jag aldrig hört förut, bäst och lämna till verkstad!".

För dom som inte vet så står LED för Light Emitting Diode, där Diode = Diod på svenska så klart.
Så vad ärthjärnan som skrev manualen har gjort är alltså skrivit "Light Emitting Diode Diode"... :roll:
Usch, blir så irriterad när man ser manualer skrivna på 'engrish', och dessutom veta att någon clown har fått betalt för att skriva den smörjan...
Lucif3r skrev:Gasurladdningslampor, ja det var ju också ett fyndigt ord
Förklaring om Gasurladdningslampa, även kallad Xenonlampa

Gasurladdningslampor är en familj av artificiella ljuskällor som alstrar ljus genom att skicka en elektrisk urladdning genom en joniserad gas, det vill säga ett plasma. Gasurladdningens natur beror starkt på den elektriska strömmens frekvens/modulation: se frekvensklassificering av plasma. Typiskt använder sådana lampor ädelgaser (argon (Ar), neon (Ne), krypton (Kr) och
xenon (Xe) eller en blandning av dessa gaser

Mvh
Lennart
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]