- sön 02 feb 2014, 21:26
#832056
Flesta såna dragare har 2 axlar och ingen halkbekämpnings utrustning eller boggie för att kunna öka drivaxeltryck vid behov, och då vill dom gärna orsaka mycket olyckor.
Släp och trailers behöver bara ha 3mm mönsterdjup vintertid, vilket jag tycker själv är sinnesjukt.
Nya lastbilshjul har över 10mm mönsterdjup är ju slicks med mönsterskuggningar vid 3mm så att säga.
semmelman skrev:Okej lite olika användningsområden då...Ja just utländska ekipage finns de många spaltmeter skrivna om. Man tar in chaufförer som aldrig har varit med om vinter när dom kommer hit.
Nu säger de på nyheterna att det finns utländska lastbilschaufförer som inte har gått lastbilsutbildning utan kunnat köpt kortet så därför de kör så dåligt... De nämner oxå det vi vart inne på att släpen inte har vinterdäck som en olycksorsak. Plus lite till.
Flesta såna dragare har 2 axlar och ingen halkbekämpnings utrustning eller boggie för att kunna öka drivaxeltryck vid behov, och då vill dom gärna orsaka mycket olyckor.
Släp och trailers behöver bara ha 3mm mönsterdjup vintertid, vilket jag tycker själv är sinnesjukt.
Nya lastbilshjul har över 10mm mönsterdjup är ju slicks med mönsterskuggningar vid 3mm så att säga.