Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
Fortsatt trevlig sommar!

Ukraine Test Results!!

The Ukrainian Ministry of Defence has recently conducted a series of tests on the MPG-CAPSTM and MPG-BOOSTTM. The results of these tests were outstanding!! The conclusions of this report were that these two products ensure:

Chemical increase of fuel octane rating up to 4.7 octane units and increase of fuel cetane rating up to 2.0 units;

Acceleration of fuel combustion in the beginning of the compression stroke and increase of engine power;

Improvement of removal of unburned fuel residues from the combustion chamber;

Improvement of operation of spark-plugs and nozzles;

Extension of lifespan of engine exhaust system and catalyst;

Reduction of engine detonation;

Reduction of different mechanical noises, which facilitates the improvement of driving quality;

Improvement of operation of the ignition system at extreme temperatures in winter and in summer, as well as increase of engine power at high speed and sharp climbs;

Real fuel economy of 6-23 %;

Expansion of lifespan of the engine;

Reduction by more than 60% of CO harmful exhaust gases emitted into atmosphere.

This is arguably the best test ever conducted on FFi products!

Mvh /Bengt
på sem. i Halland
av Addekarlsson
Bengt, snälla, sluta med dina skumma citat som du sällan visar källsida till.
Posta dina egna ord, eller så lägger vi ner denna tråd.

En test i ukraina säger mig inte ett skit, om jag inte får veta vart du hämtat info, så jag får läsa dom delar du valt att inte ta med......
För det vet alla, att du verkligen väljer dina citat med omsorg.

Övriga försöker hålla det seriöst, och nu är det du som sänker nivån här, genom ditt evinnerliga tjatande om samma sak hela tiden.

Mvh/ Adde (som snart tar fram hänglåset på denna tråd pga "spamliknande" metoder att sprida kapslar)
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) eftersom jag tycker att det börjar bli lite mycket tjat av Bengt och hans inlägg här och som ju inte leder nån vart så skickade jag det här mailet till honom ikväll :shock: Jag tycker att ni ALLA här på forumet ska ta del av det så jag lägger ut det här:

Hej Bengt

Ja jag vet att du vill att jag ska skriva positivt om pillerna men som du vet är ju inte dom nån nyhet egentligen eftersom dom användes redan under andra världskriget som just Oktanhöjare då eftersom dom ju hade så dålig soppa då och jag börjar bli mer och mer övertygad om att det är just till det dom är bäst. Som du säkert har sett så har det kommit upp en diskussion på forumet om oktantal och det är ju just det som ligger i fatet BRA oktanhöjare och eftersom ett höjt oktantal leder till minskad bränsleförbrukning och som du också kan läsa på mina senaste inlägg på forumet så tror jag att det är det som gör att det går åt mindre soppa med en liten reservation och det är att som vi fått lära oss på just forumet att det är bara 95oktan som innehåller etanol och snälla inga ovidkommande kommentarer på andra ställen på VÅRT FORUM utan försök att hålla det seriöst.

vetten

Ja då vet vi ju alla var jag står och tycker Testa kan jag men inte lovorda och som Adde skrev så vill jag också hålla den här disskusionen objektiv och utan påverkan från "säljare" och samtidigt hoppas jag att Adde låter tråden gå så vi kan få nått hum om det finns nått bra med pillerna och som jag skrivit tidigare Jag vill absolut inte påstå att min test är vetenskaplig utan bara ett sätt för mej att lära mera

vetten :lol:
av bdp003
Christer, jag tar till mig kritiken! :-)

Senaste resultatet:

I min sista tankningsuträkning 30juni, var jag nere på 0,73LITER/mil!!!

Extremt bra tycker jag, för en gammal 740:a med 50 000 mil rullade! :-)
Typbeteckning: 744-885GL autom.

Långt under dom ca. 0,93 liter/mil (blandad körning)
som Volvo740-manualen sid. 122 slår fast.

Jag återkommer på websidan med km och bensinkvitton som intygar!

Fortsatt trevlig sommar!

Mvh /B
av bdp003
Tja, guess whos back! :-)

Efter en rejäl rotblöta i Halmstadtrakten...3 veckor med spöregn och översvämmningar, så är man tillbaka i Finlandet...med strålande sol och 28 grader (idag).

Hmmm vem sa nåt om soliga Halland! :-)

Bilen går som ett spjut, bättre än någonsin tidigare sedan köpet 97, liksom vettens som ju inte spikar trots BF85 :-)
Skillnad jag vågar sticka ut hakan och bestämt säga detta är tack vare MPGCapparna.

Se min uppdaterade kurva: (klart på väg mot ännu bättre resultat FORTFARANDE efter 6 månaders användning!)
http://www.geocities.com/bdpmpg/

Jag tycker du skall vara mer modig vetten...du kör NU på MPGCaps + BF95 och bilen spikar inte utan går klart bättre än tidigare.
Du har klart vittnat tidigare om större moment på växlarna!
Självklart att MGPCaps fungerar positivt för dig...så blyg är du väl inte ;-)

Sedan får du väl avgöra om Vpower + BF98 är mer ekonomiskt och ännu bättre.
Jag tror det inte!

Jag fick ett tips igår om hur enkel visuell avgastest kan göras.
Vit näsduk, klipp 6 bitar
håll 60sek no1. utan MPGCaps
Efter 3 tankningar med MPG håll näsduk no.2 60sek
Efter 4 ... no.3 osv till no.6 efter 10:e tankningen.

6 näsduksbitar som klart skall visa SYNLIGT vad som händer med dina avgaser och MPG!
För sent för mig och vetten...men vem av er blir först att testa?

Igår fick jag dessutom detta budskap om någon som testat både MPGCapparna och Extreme (oljetillsatsen) samtidigt.
Något för dig vetten (som jag redan föreslagit dig)!
När byter du olja nästa gång?

- Lars Elshaug Sweden [email protected] says:

17.08% MPG-CAP™ + 10.33% MPG-EXTreme™ (Oil additive) = 27.39% reduction in fuel cost!

"I drive a 2005 Renault Midlum Rigid Truck, 180hp Common Rail engine, with 15370 Miles before test, I was getting 13.92 mpg before I began using the MPG-CAP™ I began using them in early April and saw results from the first refill thereafter. Results varied, but I put this down to the terrain driven and the type/height of load carried, but after 7 tank fulls (2800 miles) I have reached 16.30 mpg a increase of 17.08%.

On May 20th I added MPG-EXTreme™ to the engine oil, and since then my results have gone up even more, a further 10.33% improvement. After 3 months (6200 Miles) of using the products I am now getting 17.73mpg, that is 27.39% reduction in fuel cost, and still improving with every fill."

Läs mer om MPG-EXTreme™ här:

http://www.bdpmpg.myffi.biz/en/index.ph ... &Itemid=41

Fortsatt varm och regnfri sommar (några veckor iallafall), hoppas

Mvh /B :-)
av bdp003
Obs! Endast för seriösa! :-)

Jag vill ge er alla (för seriösa är ni väl) chansen att höra dom MPG-diskussioner på svenska som alldeles i veckorna startat här i Norden.

Sverige-Finland träffas måndagar kl. 09 (svensk tid)
Sverige-Norge träffas torsdagar kl. 09 (sv tid).

Installera filen, sparas först på disk
http://www.hotconference.com/software/c ... d=33770475
välj en alias

och var med och bara lyssna
skriv några frågor/kommentarer i chatten,
eller greppa mikrofonen om du vill diskuttera något om MPG.

Seriös kritik välkomnas verkligen!

Mvh /B
av bdp003
MPG i Volvo TD70 TD71.

Här är en artikel i tidskriften Boggie från i våras.
http://www.arkivet.net/FFI/pages/docs/boggi.pdf

Intressant att där nämns (för mig första gången) ämnet ferrocene som utgångsmaterialet för MPG, kommentar av Jerry Lang.
(jag vet inte relationen mellan järnoxid och ferrocene. Uppgiften om järnoxid kom ifrån interna FFI tidningen e-zine)

Här en patentlänk till järnoxid och ferrocene
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars ... RS=4027052
Hoppas ngn kan eller vill kommentera om detta kan vara bakgrunden till MPG innehållet.

En länk till ferrocene:
http://www.aaainternational.com/T/ferrocene.html

Ferrrocene:
Used ad fuel catalyst for rocket (aeroplane) propellant, it can improve combustion speed by 1-4 times, lower the temperature of exhaust pipes, and avoid infrared chase.
It can be used as gasoline antiknock (in place of tetrasthyl lead) to produce leadless gasoline.
Used in fuel oils such as diesel oil, heavy oil, light oil ect, It can eliminate smoke, save energy and reduce air pollution. Adding 0.1% Ferrocene to diesel oil can cut down the consumption of oil by 10--14%, eliminate smoke by 30--70%, and improve power by more than 10%. And no deposit is left at the spray. So it plays a dominant role in the development of fuel oils and improvement of their moderate conditions.

...

Någon som vet var man köper en flaska ferrocene? ;-)

Mvh /B
Användarvisningsbild
av vetten
Nej jag tänker inte testa nått nytt "undermedel" iallafall inte innan jag har utrönat om pillerna funkar som du säger, har tyvärr inte blivit så många mil med "sommarleksaken" sen sist och eftersom det mest bara är körning i stan och förbrukningen ligger på 1,2 i snitt så känns det inte som den drar mindre :cry: men bilen går som ett spjut men det gjorde den ju även innan pillren fast då helst på V-power. Det har mest blivit att vi åkt i vår "nya" familjebil en V40 och nej i den tänker jag inte testa några piller :roll:
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Ferrocene är faktiskt en av ingredienserna i STP Power/Oktan Booster. Eftersom ferrocene är hälsoskadligt, extremt brandfarligt och framför allt miljöfarligt tror jag inte att det får säljas i lösvikt (om det nu ens går att göra det) hur som helst och definitivt inte till vem som helst.

http://www.seab-ab.se/filarkiv/509.pdf

/Håkan
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 36

I dotterns fall följde det inte med någ[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak