Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Droopy skrev:
Old KnotVillage skrev:På de olika styrenheterna eller? Tror inte det.
Ok, tack.
Du får ju en översikt av alla enheter med artikelnummer och mjukvarversioner i VIDA. Jag kunde t.ex se att gasspjället hade nyaste versionen. Fråga mig inte exakt hur jag tryckte för det minns jag ej men det var enkelt eller uppenbart.
av Droopy
johnnype skrev:
Droopy skrev:
Old KnotVillage skrev:På de olika styrenheterna eller? Tror inte det.
Ok, tack.
Du får ju en översikt av alla enheter med artikelnummer och mjukvarversioner i VIDA. Jag kunde t.ex se att gasspjället hade nyaste versionen. Fråga mig inte exakt hur jag tryckte för det minns jag ej men det var enkelt eller uppenbart.
Ok, nice.
av rwp
Hej tänkte dela med mig av följande, vet inte om det står nånstans som jag har missat men det uppehöll mig ett par timmar med felsökning så kanske nån som läser detta slipper göra samma resa.

Se till att klockan i datorn du använder går rätt. Min klocka i laptopen hade ställt sig på år 2004 (klockbatteriet är dött) och efter det ville den inte prata med dosan längre utan gav följande felmeddelande vid diagnos (skrivet ur minnet):

PassThruOpen() failed: 7

Kom på idén med klockan när jag läste loggarna och det stod nånting i stil med warranty date invalid parameter out of range.
Klockan på datorn verkar inte få stå FÖRE warranty datumet i dosan, vad vet jag, men nu fungerar det igen 8)
av Droopy
johnnype skrev:Jag reggade mig på Volvo TIS, bara man har ett org.nummer så kan man köpa 1dags Vida All-In-One för ca 420kr + moms med möjlighet att hämta/köpa mjukvara från Volvo.

Om man bara visste mjukvarupriserna i förväg så vore det kanske värt att köpa sig en dag och ladda :D
Har du någon aning om allt fins tillgängligt där och om det går att ladda mjukvara med Kina Dicen?

Låter ju lite skumt att i praktiken kan vem som helst tanka ner mjukvara och trycka in i bilen, men det kanske är så.
Användarvisningsbild
av johnnype
Droopy skrev:
johnnype skrev:Jag reggade mig på Volvo TIS, bara man har ett org.nummer så kan man köpa 1dags Vida All-In-One för ca 420kr + moms med möjlighet att hämta/köpa mjukvara från Volvo.

Om man bara visste mjukvarupriserna i förväg så vore det kanske värt att köpa sig en dag och ladda :D
Har du någon aning om allt fins tillgängligt där och om det går att ladda mjukvara med Kina Dicen?

Låter ju lite skumt att i praktiken kan vem som helst tanka ner mjukvara och trycka in i bilen, men det kanske är så.
Alla som har en registrerad firma kan skapa sig ett konto och betala Volvo pengar för att få ladda mjukvara.. det är vel inte så konstigt.. dom vill ha pengar. Måste ju vara tänkt för enskilda eller mindre verkstäder t.ex
av nukie
Steppenz skrev:Jag har bestämt mig för att köpa en Volvo VIDA DICE, men vet inte riktigt vilken man
ska köpa? Och är det säkert att betala med kreditkort?

http://www.aliexpress.com/wholesale?Sea ... 0&manual=y
http://www.dhgate.com/wholesale/search. ... alog=&sus=
Ni som beställt har ni sluppit tull och moms? Har handlat annat som skickats med DHL och har då fått betala moms och tull via DHL.
Om det är någon som bor nära Kungsbacka och har en att låna så PM:a
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 241

Det kan t.o.m. vara bättre för batteri[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]