Moderator: Moderatorer
johnnype skrev:Kan man uppdatera mjukvaran i en kina DiCE med VIDA? Jag menar själva DiCE'enhetens firmware alltså. 2011D klagade på att den var gammal.Jag kan också bekräfta att det funkar fint! Firmware Version 5.6.1 uppdaterades den till utan problem.
Är det någon som prövat eller kommer det att "bricka" enheten då?
LandainRacing skrev:Hur är det med denna gräj.. Kan man släcka felkoderna som blir när dieselvärmaren går in paus läge pga låg batteri spänning eller diesel nivå? Sånna saker man inte kommer åt annars med andra felkods läsare.
johnnype skrev:Jag reggade mig på Volvo TIS, bara man har ett org.nummer så kan man köpa 1dags Vida All-In-One för ca 420kr + moms med möjlighet att hämta/köpa mjukvara från Volvo.Här finns lite priser t.ex för parkeringsassistans bak
Om man bara visste mjukvarupriserna i förväg så vore det kanske värt att köpa sig en dag och ladda :D
johnnype skrev:Med firmware 5.6.1 i DiCE så funkade det fint i Windows 7 64bit också.. så man behöver kanske köra XP ellr Win 7 32bit och uppgradera först. Så då slipper man slöa virtuella maskiner o allt det där.johnnype skrev:Kan man uppdatera mjukvaran i en kina DiCE med VIDA? Jag menar själva DiCE'enhetens firmware alltså. 2011D klagade på att den var gammal.Jag kan också bekräfta att det funkar fint! Firmware Version 5.6.1 uppdaterades den till utan problem.
Är det någon som prövat eller kommer det att "bricka" enheten då?
Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]