Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Fartdåre
SvensktStål skrev:Jag kan hålla med om att konkurrensen mellan Audi, BMW o MB är mycket hådare men Volvo vill nog iaf upp på de nivåerna.. Men som ni säger det är nog inte många som väljer en S80 för en 5-serie. Men frågan är ju vad helt nytt och galet Volvo kunde hitta på för att sparka lite röv med tyskarna?

Gå tillbaka till känns som en kul "reklam gimick" men inget som seriöst skulle ändra något..
Volvo klarar inte upp till den nivån kvalitetsmässigt. Blir för dyrt. Väldigt många färre skulle köpa...
Man kan inte hitta på nåt "galet" för att konkurrera. Kvalitet och prisvärdhet med individuell
design är det som gäller. Vilken marknad pratar vi om? Här eller ute i stora världen?
I dag konkurrerar Volvo inte med specifika märken utan med den stora massan små och snåla bilar.
Såna har Volvo inga alls...

Nä. Konkurrera med utländska märken här hemma kräver prisvärdhet och husmanskost kvalitet...= Svensk design och bruksighet.
I USA säkerhet och i Europa premiumkvalitet. Klarar man allt det?

En V20 med snålmotor och enkel basutrustning som kan specas upp till premium om man vill, med startpris på ca.140000:- tror
jag behövs. Ett bra insteg i volvovärlden både som ny och begagnad.
Då måste den vara designad och byggd för att klara att lastas vettigt. V40in är bara design...
av qwerty
Bättre isolering i inredning och framförallt fastsättningen av inredningen, de gnirkar lite för mycket och ger en plastig känsla för att ge någon som helst "premium"-intryck alls, oavsett vilken klädsel man valt.

Karrossen är svajjig, åker man över farthinder hör man att bakluckan rör på sig, mycket oxå, karrossen behöver styvas upp.
av S4060
För tillfället har jag tillgång till både en S40 - 05 och en S60 - 2013. Det är stor skillnad, helt klart. Om Volvo når upp till samma nivå som BMW återstår att se.. inte idag, inte i morgon men "time will tell".

Dock måste jag tillägga att Volvos interiör är bra mycket fräschare än BMW's. Audi har fått in lite nytt och fräscht i och med de nya modellerna (gäller även Mercedes).
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]