Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lmgb
Tja, verkar vara lika här på forumet som hos tillverkarna. Dvs två läger vad som känns/är rätt.
Det är väl då även orsaken till att ingen standard har etablerats på kosumentbilar till skillnad från tävling /sekvensiella bilar där ner/framåt - upp/bakåt verkar vara allenarådande. :roll:
Själv håller jag fast vid att BMWn känns bäst trots att jag i alla andra aspekter är helnöjd med Volvon (som jag kör mest) och får väl utveckla en viss personlighetsklyvning när jag byter mellan bilarna.
Men som sagt, det är ju inte så väldans ofta man nyttjar manuellt. BMWn hamnar rätt ofta i sportläge dock. Synd att det inte kom tidigare på Volvolådan så man hade haft det på min MY08.
av llesrof
Arese skrev:[Kan endast ge rådet att testa själv vilket som känns bäst! Eller kolla hur det ser ut i en rally- eller racingbil med sekventiellåda med växelspak........ :D
Jag kör en XC70. Den är ungefär så långt från rally och racing man kan komma i körupplevelse så för mig och min bil är inte racingvärlden någon norm. Jag är mer inne på hur man kör ett luftskepp :mrgreen:
av Arese
llesrof skrev:
Arese skrev:[Kan endast ge rådet att testa själv vilket som känns bäst! Eller kolla hur det ser ut i en rally- eller racingbil med sekventiellåda med växelspak........ :D
Jag kör en XC70. Den är ungefär så långt från rally och racing man kan komma i körupplevelse så för mig och min bil är inte racingvärlden någon norm. Jag är mer inne på hur man kör ett luftskepp :mrgreen:
Hehe, I hear you!

Tycker ändå att rally- och racing har mer med bilkörning att göra än ditt tidigare "gasreglage i flygplans-exempel" :D

Mvh
Arese
av llesrof
Arese skrev:
llesrof skrev:
Hehe, I hear you!

Tycker ändå att rally- och racing har mer med bilkörning att göra än ditt tidigare "gasreglage i flygplans-exempel" :D

Mvh
Arese
Tänkte inte på det, men nu när du säger det så... :mrgreen:

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]