- tis 19 okt 2010, 22:38
#456972
Tja, verkar vara lika här på forumet som hos tillverkarna. Dvs två läger vad som känns/är rätt.
Det är väl då även orsaken till att ingen standard har etablerats på kosumentbilar till skillnad från tävling /sekvensiella bilar där ner/framåt - upp/bakåt verkar vara allenarådande. :roll:
Själv håller jag fast vid att BMWn känns bäst trots att jag i alla andra aspekter är helnöjd med Volvon (som jag kör mest) och får väl utveckla en viss personlighetsklyvning när jag byter mellan bilarna.
Men som sagt, det är ju inte så väldans ofta man nyttjar manuellt. BMWn hamnar rätt ofta i sportläge dock. Synd att det inte kom tidigare på Volvolådan så man hade haft det på min MY08.
Det är väl då även orsaken till att ingen standard har etablerats på kosumentbilar till skillnad från tävling /sekvensiella bilar där ner/framåt - upp/bakåt verkar vara allenarådande. :roll:
Själv håller jag fast vid att BMWn känns bäst trots att jag i alla andra aspekter är helnöjd med Volvon (som jag kör mest) och får väl utveckla en viss personlighetsklyvning när jag byter mellan bilarna.
Men som sagt, det är ju inte så väldans ofta man nyttjar manuellt. BMWn hamnar rätt ofta i sportläge dock. Synd att det inte kom tidigare på Volvolådan så man hade haft det på min MY08.
XC60 T8 Twin Engine R-design MY20
VW Tiguan TDI 140 DSG Sport & Style MY11, Plus-, Ljus & sikt-, Drag-, Offroad & Teknik-paket, Backkamera, RCD510.
Burstner Aviano i875 MY12
VW Tiguan TDI 140 DSG Sport & Style MY11, Plus-, Ljus & sikt-, Drag-, Offroad & Teknik-paket, Backkamera, RCD510.
Burstner Aviano i875 MY12