Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Teemu
jag tror plisen kom för att prioritera sina vänner (B)
Användarvisningsbild
av frilins
zenobia skrev:
VolvoForLife skrev:....och sen kom farbror blå och förstörde kalaset...
Fråga: Om det nu inte är olagligt att tanka på detta sätt, varför tror ni då att Polisen kom och förstörde det hela enligt ovan? Knappast för att dom ville tanka själv... Så för er som antydde att det inte skulle vara olagligt, tänk en gång till... :D
Jag tror absolut att dom var där för att tanka själv! :wink:
Att dom hade blåljusen på var bara för bli av med alla andra... :D
Användarvisningsbild
av CarMan
tänk dig att du handlar mat. det står på hyllar & på produkten vad varan kostar, men sträckkåden går ite att läsa av i kassan, ska man få den vara gratis då?
av S.t.r.a.n.D
Vet inte vad som är lagligt och inte. Men när polisen kom så gick dom bara fram och snackade med killen som stod och tankade just då (hörde inte vad dom sa till han) men han slutade tanka direkt och sen for han.
av Frigge
Polisen brukar komma pga att det blir en farlig trafiksituation då en massa bilar står o vill tanka. Sen om dom skriver upp reg nr eller inte vet jag inte.

/Fredrik
av zenobia
Vissa brott går under allmänt åtal och andra inte. Har inte målsägaren (bensinbolaget) polisanmält det hela är det inte säkert att polisen agerar på egen hand.

Lite om åtal... LÄNK
av Mikael-155
Att tanka medvetet för billigt, eller att köpa kottfärs uppenbart felmärkt är snatteri, finns rättsfall på sådana här saker, skulle deremot bensinen kosta 9 kr. istället för 11 är det en annan sak.
av turture
zenobia skrev:
Frigge skrev:Man riskerar åtal även om man går mot röd gubbe :lol: .
Men risken för att åka ditt gäller ju ENDAST om man åker dit på bar gärning, i övrigt är det ju näst intill omöjligt att bevisa varken det ena eller andra o man är ju oskyldig tills motsattsen bevisats :lol: .

/Fredrik
De flesta bensinstationer som jag har varit på (då även automatstationer) har kameraövervakning som filmar pumpområdet. Att matcha bilar med datum och tid mot loggen i bensinpumpen är ingen svår grej.

Om ett bensinbolag blir av med 10.000 liter bensin x 11 kr så lär nog bolaget eller försäkringsbolaget vilja ha tillbaka sina 110.000 kronor utan tvivel. Speciellt med tanke på att merparten av detta belopp består av skatter och moms som dom lär få betala till staten oavsett om dom supit upp bensinen eller sålt den.

Så åk du tillbaka och kolla eventuella kameror innan du tar ut din lilla seger för några sketna hundralappar....
vad negativ du e... e väl kul om en vanlig lönetagare kan få lite oväntat tillskott ibland, men sen låter jag det vara osagt om det va lagligt eller ej men jag hade iallaf... hoppat av glädje om det hade hänt mig...
Användarvisningsbild
av CarMan
turture skrev:
zenobia skrev:
Frigge skrev:Man riskerar åtal även om man går mot röd gubbe :lol: .
Men risken för att åka ditt gäller ju ENDAST om man åker dit på bar gärning, i övrigt är det ju näst intill omöjligt att bevisa varken det ena eller andra o man är ju oskyldig tills motsattsen bevisats :lol: .

/Fredrik
De flesta bensinstationer som jag har varit på (då även automatstationer) har kameraövervakning som filmar pumpområdet. Att matcha bilar med datum och tid mot loggen i bensinpumpen är ingen svår grej.

Om ett bensinbolag blir av med 10.000 liter bensin x 11 kr så lär nog bolaget eller försäkringsbolaget vilja ha tillbaka sina 110.000 kronor utan tvivel. Speciellt med tanke på att merparten av detta belopp består av skatter och moms som dom lär få betala till staten oavsett om dom supit upp bensinen eller sålt den.

Så åk du tillbaka och kolla eventuella kameror innan du tar ut din lilla seger för några sketna hundralappar....
vad negativ du e... e väl kul om en vanlig lönetagare kan få lite oväntat tillskott ibland, men sen låter jag det vara osagt om det va lagligt eller ej men jag hade iallaf... hoppat av glädje om det hade hänt mig...
bara för att det är ovanligt att bensin pumpar räknar fel, så är det väll inte mer rätt för det?
hur är det med moralen?
även i denna fråga ska man vända på steken o sätta sig själv på andra sitsen :!:
av turture
bara för att det är ovanligt att bensin pumpar räknar fel, så är det väll inte mer rätt för det?
hur är det med moralen?
även i denna fråga ska man vända på steken o sätta sig själv på andra sitsen :!:[/quote]

Nä det e sant, jag skulle kunna sätta mig i tillexempel chells eller statoils sits....tror att de har juridiska och etiska och för att inte tala om miljöproblem på sina bolag men det är väl staten som förlorar mest, vi har ju så låg bensinskatt här så då kanske vi snuvar herr persson på en räkmacka, nä fy för den lede så får man inte göra inte lura storebror, men börja jobba i regeringen då kan du klistra å klippa med kvitton eller använda statskassan till horor eller vad du vill utan att få några konsekvenser förutom att bli lite extra uppvaktad av media...kanske va fel att tanka extra bensin men tror inte de skulle kunna bli några efterspel då det va pumpen som krånglade, det har ju hänt förr att de krånglat å då va dom bara snabba med att ordna det igen, dom måste kunna bevisa att du gjort det med uppsåt å det blir nog svårt...

Hej! På min bil har lampan ”boka tid[…]

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]