Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Grattis! Får man fråga om det är dyrt? Och några ungefärliga siffror?
När det gäller båtar så har en del båtklubbar utrymmen för sådant, men långtifrån alla. Men du har "ditt på det torra" (en ordvits i ett båtsammanhang :lol: ) Du slipper alltså ligga i sjön och båtmeka.
av Uthil
Tja!

Det beror lite på vad man begär, klart att det kan börja kosta, men egentligen så behöver du bara i stort sett tak över huvudet, Jag har fått tag i en gammal lada som jag har kört in båten i och jag betalar inte så värst mycket för den platsen, men samtidigt så kan man inte räkna med någon hjälp att få saker och ting fixade av hyresägaren, Man brukar få fria händer nästan och bygga som vill i själva lokalen du får eftersom du hyr billigt, El tillkommer ju alltid beroende om du ska ha el, och hur mycket du förbränner varje månad. Men sen ligger lite företagssamhet och visa att man finns, söker man så finner man, så är det bara.

Det är svårt att säga priset per kvm, men en lokal i en gammal lada på 10 m x 5 m x 5 m utan någon uppvärming, kall hyra, mellan 500 och 1000 kr i månaden + el förbrukning.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]