- lör 20 sep 2008, 14:34
Har rabatt på både Dräger? (heter den så) och FoxGuard - runt 9000 plus montering har jag för mig. Har Fox i en av mina bilar, och det funkar ganska bra. Gillar dock inte eftermonterat krimskrams i min bil, har redan en massa annat inslängt, så min anställde har låset i sin bil. (Med nödknappen som man kan "tjuvstarta" bilen med, monterat av Dialect på HELT fel ställe!) :roll:
INGA av de som använt bilen (övningsbil) har "gnällt" över att de fått blåsa, alla har varit positiva. Nu behöver oftast bara en elev om dagen blåsa, och det är den som kör efter lunch - för då har bilen stått i 50 minuter.
"Motståndet" mot låsen känner jag inte till, och har inte hör nåt annat, förutom att det är så jäkla dyrt att köpa och montera!
Hört priser runt 20.000:- "monterat och klart"... Vem ser det som en vettig investering att slänga in en liten plastpryl i bilen som har ett inköpsvärde på c:a 10% av bilens inköpsvärde? (Om bilen kostar runt 200.000:-) Förstår att det mest är företagare som har råd.
Nog för att de är bra, men får man ner dom till en vettigare prisnivå, så kommer tillgängligheten och förmodligen även användningen att öka.
Själv så hoppas jag på fabriksmonterade lås, nästa gång vagnparken ska byas ut!
/D
Bilen: Saab 9-3 SC Biopower - 08
(Volvo S40 2,4i -04 Såld efter 21.600 mil)