- tis 08 jan 2008, 19:19
Vad det gäller saltning så tycker jag att man klart borde minska på detta, och ersätta med t.ex sandning.
Infide skrev:De ser svarta, våta vägar som en garanti för trafiksäkerhet. Det är just detta som är det förrädiska med saltningen - den invaggar många förare i en falsk säkerhet som i förlängningen leder till olyckor.Men att resonera så håller väl inte. Även om det inte är vägverkets fel att olyckor händer så betyder väl inte det att de inte skall arbeta för att göra vägarna säkrare.
Det där är ju ett riktigt tragiskt argument, verklgen patetiskt. Det är väl inte vägverket fel att folk får för sig att köra fort bara för att vägen är mörk? Det är då JAG brukar ta det lugnt. Är däremot vägen torr och saltad, som den var igår, då är det inget att be för. Jag tycker du skall stryka just det momentet ur din plädering för att sluta salta, för det är riktigt löjligt att skylla på Vägverket för att "folk" är, tja, korkade.
Vad det gäller saltning så tycker jag att man klart borde minska på detta, och ersätta med t.ex sandning.
/ Tomas